کد خبر ۳۸۶۴۷ انتشار : ۳ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۲۲
آیت‌الله علوی گرگانی مطرح کرد

سرمایه‌گذاری بیشتر در زمینه نماز/ تعیین مشوق‌هایی برای ترویج فرهنگ نماز

یکی از مراجع تقلید گفت: باید بیشتر در زمینه نماز سرمایه‌گذاری کنیم و فرهنگ آن را افزایش دهیم و مردم را هدایت کنیم و حتی برای کسانی که اهل نماز و توجه هستند، تشویقی و امتیاز در نظر بگیریم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم (قم نا)،آیت‌الله سیدمحمد علوی‌گرگانی پیش از ظهر امروز در دیدار اعضای برگزاری کنگره استانی نماز با اشاره به کمبودهای موجود در بخش نماز اظهار کرد: بخشی از کمبودهای خود را اصلاح کردیم، ولی هنوز کمبودهای زیادی درباره نماز داریم و باید بیش از این تلاش کنیم؛ هنوز کشورمان کشوری که انتظار داریم، نیست.

وی خاطرنشان کرد: انتظار است که در مسئله نماز از همه احزاب و کشورهای اسلامی جلوتر باشیم، ولی اینگونه نیست، توجهی که باید به وقت نماز شود، صورت نمی‌گیرد.

این مرجع تقلید با بیان اینکه نمی‌دانم در کشورهای دیگر نماز اجباری یا غیراجباری است، ولی عمل آنها نمایش خوبی دارد، گفت: عربستان نمایش خوبی در زمینه نماز دارد و خود را بیشتر پایبند می‌دانند، اگر فرهنگ‌سازی شود که مردم درک کنند، نماز جریان مهمی است بیش از میزان کنونی به آن اهمیت می‌دهند.

وی اضافه کرد: نماز جایگاه والایی دارد و باید بیش از این به نماز اهمیت داد، خداوند در قرآن تعبیر «اقیمو الصلاة» دارد و از بندگان می‌خواهد تا نماز را برپا کنند.

علوی گرگانی با بیان اینکه خداوند دو اصل عبادی و مادی عبادت را از ما خواسته است، یادآور شد: اصل عبادی، نماز و اصل مادی، انفاق است، خداوند این دو را در کنار یکدیگر قرار داده است، کسی که انفاق و نماز نداشته باشد، در قیامت دست خالی است.

وی با بیان اینکه در جامعه اسلامی باید انفاق و نماز وجود داشته باشد، گفت: زکات کل مال را تزکیه می‌کند، بر ما واجب است که این دو مورد را در دستور کار داشته و برای نماز سرمایه‌گذاری بیشتری داشته باشیم.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد:‌ خداوند به انسان وعده داده است، هیچ‌گاه نمی‌گذارم اجر و صواب شما از بین برود، اگر مشاهده کنم بهتر کارتان را انجام می‌دهید، پاداش بهتری به شما می‌دهم.

وی تصریح کرد: باید بیشتر در زمینه نماز سرمایه‌گذاری کنیم و فرهنگ آن را افزایش دهیم و مردم را هدایت کنیم و حتی برای کسانی که اهل نماز و توجه هستند، تشویقی و امتیاز در نظر بگیریم، اگر امتیاز در امور مالی و معنوی باشد، کار ما بهتر می‌شود و نمایش بهتری پیدا می‌کند.

علوی گرگانی با اشاره به روایتی گفت: اکثر مردم دنبال دنیا هستند، ولی کسانی که اهل حقیقت هستند، کمتر پیدا می‌شوند، اگر شرایط جامعه ایجاب می‌کرد، می‌گفتم پیشنهاد دهید برای طبقات و اصناف مختلف کشور امتیازاتی برای تسهیل امور کار و اداری در زمینه نماز قائل شوید، اینگونه استقبال افزایش پیدا می‌کند.

وی یادآور شد:‌ باید به این نکته توجه داشته باشید، هر اندازه بتوانید برای نماز سرمایه‌گذاری انجام دهید و مردم را آگاه کنید، ‌ارزشمند است.

منبع: فارس

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com