کد خبر ۳۳۵۷۶ انتشار : ۱۰ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۵۳
آیت الله مقتدایی بیان کردند :

علمای جهان اسلام با ترویج احکام قرآنی وحدت اسلامی را تقویت کنند

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه با تاکید براینکه علمای جهان اسلامی با بیان احکام قرآنی وحدت اسلامی را ترویج می‌کنند، گفت: اختلاف افکنی در بین مسلمانان مهمترین ابزار دشمنان برای تفرقه بین شیعه و سنی است که از آن بهره می‌برند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم، آیت الله مرتضی مقتدایی ظهر امروز در دیدار با الشیخ مهدی الصمیدعی رئیس افتاء علماء اهل سنت عراق در سالن جلسات دفتر شورای سیاستگذاری حوزه علمیه خواهران ضمن تقدیر از اقدامات صورت گرفته در راستای نشر علوم اسلامی اظهارداشت: در برهه کنونی که دشمنان کمر به دشمنی با اسلام بسته‌اند و قصد نابودی آن را دارند وجود علمای اسلامی ذخایر الهی است.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه با تاکید براینکه علمای جهان اسلامی با بیان احکام قرآنی وحدت اسلامی را ترویج می‌کنند، تصریح کرد: اختلاف افکنی در بین مسلمانان مهمترین ابزار دشمنان برای تفرقه بین شیعه و سنی است که از آن بهره می‌برند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه دشمنان به دنبال القاء شبهات علیه تشیع و اسلام هراسی و شیعه هراسی هستند، گفت: همیشه شیعه و سنی در کنار هم بوده و رتار و برخوردهای برادرانه با هم داشتند اما دشمنان با هدف گرفتن وحدت مسلمانان به دنبال ایجاد دو دستگی و تفرقه است.

وی وحدت میان مسلمانان را بهترین راه مقابله در برابر دشمنان و نفوذ آن‌ها دانست و تصریح کرد: ما پیرو مذهب جعفری و شما پیرو مذهب شافعی هستید و امام صادق (ع) احترام بسیاری برای شافعی قائل بودند.

آیت الله مقتدایی با تاکید براینکه وظیفه علمای جهان اسلام است که توده‌های مردم را از این خطرات آگاه سازند، اظهارداشت: باید رعایت احترام بین مسلمانان و عملیاتی کردن این رفتارها را فرا بگیریم و اجرا کنیم.

 

منبع: تسنیم

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com