کد خبر ۳۳۶۰۵ انتشار : ۱۲ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۴۹
هواشناسی قم اعلام کرد:

کاهش دمای هوا از فردا در قم

سرپرست اداره پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی استان قم از کاهش چند درجه‌ای دمای هوا برای روز یکشنبه خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم، محمدرضا قاضی امروز با اشاره به وضعیت جوی هوای قم گفت: برای امروز شنبه در ساعات بعدازظهر آسمان کمی تا قسمتی ابری همراه با وزش باد شدید به تدریج کاهش وزش باد در ساعات پایانی شب پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: برای فردا آسمان صاف تا کمی ابری گاهی با وزش باد آرام مورد انتظار است و برای روز دوشنبه نیز آسمان کمی تا قسمتی ابری گاهی وزش باد آرام خواهد بود.

سرپرست اداره پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی استان قم با بیان اینکه برای امروز نسبت به روز گذشته پدیده غالبی نداریم اظهار کرد: دمای هوا در روز یکشنبه نسبت به امروز چند درجه کاهش و سردتر شدن هوا را در پی خواهد داشت.

قاضی جهت وزش باد برای هر سه روز را غربی اعلام کرد و گفت: سرعت وزش باد برای امروز به 70 کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

وی ادامه داد: سرعت وزش باد برای فردا 55 کیلومتر بر ساعت و برای روز دوشنبه نیز 40 کیلومتر بر ساعت خواهد بود.

سرپرست اداره پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی استان قم اضافه کرد: برای روز دوشنبه از سرعت وزش باد کاسته شده و وزش باد نسبت به امروز و فردا آرام خواهد بود.

قاضی کمینه دمای هوای امشب را دو درجه سانتی‌گراد زیر صفر دانست و افزود: دما در بیشترین میزان خود برای امروز به 15 درجه سانتی‌گراد خواهد رسید.

وی کمینه و بیشینه دما برای فردا را به ترتیب سه درجه سانتی‌‌گراد زیر صفر و 10 درجه اعلام کرد و ادامه داد: این میزان برای روز دوشنبه نیز به ترتیب به یک درجه سانتی‌گراد و 12 درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

سرپرست اداره پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی استان قم پدیده غالب برای امروز را وزش باد دانست و اضافه کرد: برای فردا و روز دوشنبه نیز افزایش موقت ابر در ساعات بعد از ظهر پدیده غالب خواهد بود.

قاضی از ورود سامانه بارشی در کشور برای روز سه‌شنبه خبر داد و گفت: این سامانه در روز جمعه بر روی استان فعال خواهد شد.

 

منبع: فارس

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com