کد خبر ۳۴۶۸۸ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۳۵

معاون وزیر تعاون: مهارت افزایی و آموزش های فنی برای اشتغال پایدار ضروری است

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه افزایش مدرک گرایی و کمبود دانایی و مهارت آفت است، گفت: برای اینکه بخشی از مشکلات جامعه از جمله بیکاری برطرف شود و شاهد اشتغال پایدار و رونق باشیم مهارت افزایی و آموزش های فنی ضرورتی اجتناب ناپذیر است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم نا)، محمدامین سازگارنژاد عصر پنجشنبه در همایش آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه ای استان قم در سالن اجتماعات مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) قم افزود: متاسفانه امروز جامعه ما با مشکلی به نام مدرک گرایی و از سوی دیگر کمبود دانایی و مهارت مواجه است، یعنی مدرک گرایی زیاد و مهارت کم شده است.


وی با اشاره به اینکه برای آبیاری نهال مهارت در کشور، نیاز به یک عزم جدی داریم، گفت: بسیاری از مشکلات اقتصادی و اشتغال از طریق مهارت افزایی و آموزش های فنی و حرفه ای قابل حل است.


سازگارنژاد ادامه داد: انتظار است مجلس شورای اسلامی و تصمیم گیران نظام به ما کمک کنند تا زمینه آموزش مهارت های روز جهان با ابعاد مختلف و با کمک همه ذی نفعان در این تغییر رویکرد جدید، فراهم شود.


رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با اشاره به تعطیلی بیش از پنج هزار آموزشگاه در کشور گفت: اگر بخواهیم افراد هر سال کار خود را از دست ندهند و اشتغال نیز پایدار بماند، باید همه دست به دست هم دهیم.


وی گفت: متاسفانه حدود سه و نیم میلیون بیکار جویای کار، یک مشکل ملی است و ما برای رفع این مشکل، همه امکانات خود را بسیج کرده تا در قانون بودجه سرمایه گذاری لازم را در این بخش و رفع بحران بیکاری داشته باشیم و امید است مجلس این فرصت را برای تحقق برنامه های خود، برای ما فراهم کند.


سازگارنژاد خاطرنشان کرد: ما دنبال توسعه آموزش های غیردولتی هستیم و کارهایی که از عهده دولت برنمی آید را به بخش خصوصی واگذار می کنیم.


در این همایش که مسئولان آموزشگاه های فنی و حرفه ای استان قم حضور داشتند با حضور علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی از برخی فعالان این عرصه تجلیل شد.

 

منبع: ايرنا

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com