کد خبر ۳۳۶۱۳ انتشار : ۱۲ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۲۲
مدیر عامل شرکت گاز قم:

پیک مصرف گاز امسال در استان قم ۱۰ میلیون متر مکعب بوده است

مدیر عامل شرکت گاز قم با اشاره به اینکه بیشترین میزان مصرف گاز در استان‌ها مربوط به نیروگاه‌ها با ۳ میلیون متر مکعب مصرف گاز در روز است، گفت: پیک مصرف گاز امسال در استان قم ۱۰ میلیون متر مکعب بوده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم، غلامرضا فرجی با اشاره به اینکه روزهای زمستان روزهای امتحان عملکرد شرکت گاز است، اظهارداشت: هدف شرکت گاز همیشه این بوده که گاز مستمر به خانه‌های مردم برسد، برنامه شرکت گاز تأمین انرژی به صورت فروش مستمر، بدون حادثه و با قیمت مطلوب گاز است.

مدیر عامل شرکت گاز استان قم با بیان اینکه با 520 نفر در استان قم در حال گاز رسانی به مردم هستیم، افزود: مهم‌ترین هدف شرکت گاز است که گازبدون هیچ گونه خطر و قطعی به خانه‌های مردم برسد.

وی خاطرنشان کرد: در فصل زمستان ایجاد گرمایش منازل، آسایش و راحتی مردم و رفاه آن‌ها خیلی حساس است، امروز در تابستان و بهار هم گاز اهمیت دارد اما این اهمیت در روزهای زمستانی چندین برابر می‌شود.

فرجی با اشاره به اینکه در موج سرمای گذشته در دو روز متوالی هر روز استان قم 10 میلیون متر مکعب مصرف گاز داشته است، تصریح کرد: در موج سرمایی که پشت سر گذاشتیم پیک بار در کل کشور 695 میلیون متر مکعب بود، از این مقدار 1 و 2 دهم درصد یعنی همان 10 میلیون متر مکعب سهم قم بوده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان قم این مصرف 10 میلیون متر مکعبی بیشترین میزان مصرف امسال مردم قم بوده است، عنوان کرد: کمتر از 8 میلیون مترمکعب این میزان مصرف مربوط به خود شهر قم بوده است.

وی با اشاره به اینکه شهرهای دیگر استان قم تقریباً 7 دهم میلیون متر مکعب مصرف داشتند، خاطرنشان کرد: در این زمان مصرف نیروگاه را به 9 دهم میلیون متر مکعب محدود کردیم، سهم CNG ها نیز نیم میلیون متر مکعب بوده است، کارخانه‌های فولاد و سیمان هم سهمی از این مصرف داشتند.

فرجی با بیان اینکه جایی که پیش از همه در زمان کمبود گاز قربانی می‌شود نیروگاه‌ها هستند، افزود: چون مصرف گازنیروگاه‌ها بسیار بالا و حدود 3 میلیون متر مکعب در روز بوده که برابر با نصف مصرف کل شهر قم در فصل زمستان است.

مدیرعامل شرکت گاز استان قم افزود: بعد از نیروگاه‌ها مصرف کننده‌های بزرگ مثل کارخانه‌های بزرگ ذوب آهن، فولاد و سیمان بیشترین میزان مصرف را دارند که در صورت لزوم و در مواقع کمبود گاز میزان مصرفشان محدود می‌شود.

 

منبع: تسنیم

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com