کد خبر ۳۵۴۴۷ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۵۵
مدیرعامل شرکت گاز استان قم عنوان کرد

12 میلیارد ریال بودجه عملیات گازرسانی به 7 روستای استان قم

مدیرعامل شرکت گاز استان قم گفت: برای پروژه گازرسانی به هفت روستای استان قم که از هفته دولت آغاز شده بود 12 میلیارد بودجه صرف شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم نا)، غلام‌رضا فرجی ظهر امروز در مراسم بهره‌برداری از گازرسانی به هفت روستای استان قم که در مسجد روستای گلستانه برگزار شد، اظهار کرد: ضریب نفوذ و مناطق زیر پوشش گاز در استان قم 98 درصد است که این درصد از سوی وزارت نیرو نیز اعلام و تایید شده است.

وی با اشاره به رتبه قم از نظر گازرسانی در بین 31 استان، تصریح کرد: قم رتبه چهارم کشوری را از نظر گازرسانی دارد که پس از استان‌های تهران، سمنان و اصفهان توانسته است به صورت مطلوب گازرسانی داشته باشد.

مدیرعامل شرکت گاز استان قم با بیان اینکه به صورت تقریبی گازرسانی به تمام مناطق شهر قم انجام شده است، عنوان کرد: 99 درصد شهرهای استان قم گازرسانی شده است.

وی تاکید کرد: 159 روستا در پنج بخش قم وجود دارد که بالای 20 خانوار در آن زندگی می‌کنند که از این شمار 112 روستا تاکنون گازرسانی شدند و تنها 47 روستا باقی مانده است که گازرسانی آنها تکمیل شود.

فرجی افزود: از 47 روستایی که هنوز گازرسانی در آن صورت نگرفته است،‌ 20 روستا در بخش مرکزی، 16 روستا در بخش دستجرد، هفت روستا در بخش سلفچگان،‌ سه روستا در بخش کهک و دو روستا در بخش جعفریه باقی مانده است تا گازرسانی به آنها انجام شود.

وی با بیان اینکه برای گازرسانی به این روستاها 12 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است، تصریح کرد: در این راستا 36 کیلومتر شبکه و 300 خانوار از نعمت گاز بهره‌مند می‌شوند.

مدیرعامل شرکت گاز استان قم با بیان اینکه کلنگ پروژه گازرسانی به هفت روستای استان قم در هفته دولت به زمین زده شد، عنوان کرد: این پروژه با یاری مسئولان و همت پیمانکار، یک ماه زودتر از موعد مقرر به بهره‌برداری رسید.

وی با بیان اینکه زودتر از پایان نیمه اول سال 95، عملیات بهره‌برداری از گازرسانی به دو روستای دیگر انجام می‌شود، گفت: 62 درصد عملیات گازرسانی به این دو روستا به پایان رسیده است که در سال 95 به بهره‌برداری می‌رسد.

فرجی با بیان اینکه 40 روستا در بخش سلفچگان بالای 20 خانوار جمعیت دارد،‌گفت: 33 روستا در حال حاضر گازرسانی آن انجام شده و دو روستای دیگر نیز در سال جدید به بهره‌برداری می‌رسد و پنج روستای باقی‌مانده نیز عملیات گازرسانی آن از سال 95 آغاز می‌شود.

وی افزود: 47 روستای باقی‌مانده که عملیات گازرسانی به آنها انجام شده در سال 95 و 96 انجام می‌شود.

 

منبع: فارس

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com