کد خبر ۳۳۸۳۸ انتشار : ۲۰ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۰۸
مدیر‌عامل شرکت گاز استان قم:

گازرسانی ۹۹ درصدی شهر قم/ اصلاح خطوط انتقال گاز استان

مدیر عامل شرکت گاز استان قم با اشاره به اینکه استان قم در مرکز خطوط انتقال گاز قرار گرفته است، گفت: اخیراً اقداماتی در راستای اصلاح خطوط انتقال گاز صورت گرفته و خطوط جدیدی نیز احداث شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم نا)، با اشاره به اینکه شرکت گاز در این سال‌ها برای رساندن گاز به خانه‌های مردم روز به روز موفق‌تر بوده است، اظهار داشت: شرکت گاز استان قم سرویس دهی خوبی داشته است و تا به امروز 99 درصد شهر قم و 87 درصد روستاهای استان قم گازرسانی شده‌اند.

مدیر‌عامل شرکت گاز استان قم افزود: یک درصدی که از شهر گازرسانی نشده شامل مناطق شناور و در جریان است، خانه‌هایی که تازه ساخته می‌شوند و گازرسانی نشده‌اند، یا محله جدیدی که ایجاد شده اما هنوز گازرسانی نشده‌اند، که بدون در نظر گرفتن این موارد می‌توان گفت شهر قم 100 درصد گازرسانی شده است.

وی با اشاره به اینکه خطوط انتقال گاز استان قم اصلاح شد، عنوان کرد: خطوط انتقال گازجدیدی احداث شده و پالایشگاه‌ها و فازهای پارس جنوبی به سرویس آمده است.

فرجی با اشاره به اینکه استان قم در سیستم مدیریت دیس پاچینگ هم بسیار فعال است، خاطرنشان کرد: شرکت گاز استان قم سرویس‌دهی گاز را به گونه‌ای مدیریت کرده که جایی با قطع گاز همراه نباشد، در کشور هم با کمبود گاز گسترده مواجه نیستیم.

مدیر عامل شرکت گاز استان قم عنوان کرد: برخی از شهرها هم که در روزهای بسیار سرد دچار قطعی گاز می‌شوند بیشتر به علت یخ زدگی کنتور و افت فشاربوده است.

وی با بیان اینکه امسال در استان قم دو موج سرمای سخت داشته‌ایم که توانستیم با موفقیت گازرسانی را در سطح استان کنترل کنیم، خاطرنشان کرد: دمای هوا در این دو موج به منفی 7 درجه رسید اما هیچ مشکلی برای گازرسانی نداشته‌ایم و جای نگرانی برای ادامه فصل زمستان هم وجود ندارد.

فرجی با اشاره به اینکه استان قم در مرکز خطوط انتقال قرار گرفته است و برای تأمین گاز مشکلی ندارد، خاطرنشان کرد: خطوط انتقال گاز در سراسر کشور مشترک است و ما می‌توانیم در استان با صرفه جویی در مصرف گاز برای رسیدن گاز به روستاهای مرزی دورافتاده کمک کنیم.

مدیر عامل شرکت گاز استان قم تصریح کرد: باید برنامه بلندمدتی دولت در این زمینه داشته باشد، مردم باید در کوتاه مدت حداقل همراهی را داشته باشند، امروز در استفاده از منابع گازی دو بحث مطرح است یکی صرفه جویی و دیگری جلوگیری از حادثه است که در هر دو این موارد همراهی مردم مهم‌ترین بحث است.

 

منبع: تسنيم

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com