کد خبر ۳۳۶۵۵ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۳۴

حجت الاسلام والمسلمین آشتیانی: فعاليت فتنه گران در برخی از وزارتخانه ها

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه با بیان این که برای تشخیص حق و باطل نباید به سراغ اشخاص رفت، گفت: نباید گفته شود فلان کس که در انقلاب یا در جنگ از ارکان نظام بوده اشتباه نمی‌کند؛ باید حق را شناخت و بر مصادیق تطبیق داد، نه این که با اشخاص بخواهیم حق را تشخیص دهیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم، حجت الاسلام والمسلمین آشتیانی، نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، شنبه شب در مسجد فاطمة الزهرای پردیسان قم، 9 دی را روز پیروی مردم از ولایت دانست و اظهار داشت: این دهه را به نام دهه بصیرت نام گذاری کرده اند باید توجه داشته باشیم که در زندگی روزمره ما دائما حوادثی رخ می دهد که باید از تاریخ عبرت بگیریم.

 وی با بیان این که قرآن جریان حضرت موسی(ع) و فرعون در سوره نازعات را برای صاحبان اندیشه عبرت می‌داند، افزود: پیروزی موسی بر فرعون پیروزی عجیبی بود زیرا فرعون با آن همه امکانات مادی که داشت نتوانست مقابل خواست خدا بایستد و باید عبرت بگیریم که در بزنگاه‌های تاریخی بتوانیم راه را درست تشخیص دهیم.

 عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تشخیص راه در تاریکی را کاری دشوار دانست و خاطرنشان کرد: در روایات دارد که در فتنه ها به سراغ قرآن بروید تا گیر نکنیم؛ در جنگ جمل که یک طرف همسر پیامبر(ص) و طلحه و زبیر با آن سوابق درخشان در زمان پیامبر(ص) بودند و یک طرف حضرت علی(ع) بود افرادی بودند که دچار تردید شده بودند و تشخیص حق و باطل برایشان دشوار شده بود.

 اشخاص را نباید ملاک حق و باطل قرار داد
وی با بیان این روایت که برای تشخیص حق و باطل نباید به سراغ اشخاص رفت، گفت: نباید گفت که فلان کس که در انقلاب رکن بوده مگر می‌شود اشتباه کند و یا در جنگ از ارکان نظام بوده اشتباه نمی‌کند؛ بلکه باید حق را شناخت و تطبیق داد به مصادیق نه این که با اشخاص بخواهیم حق را تشخیص دهیم.

 نماینده مردم قم در مجلس ابراز داشت: جریان فتنه که از خرداد شروع شد و تا نه دی ادامه داشت اشخاصی در رأس آن بودند که روزی در رأس نظام بودند ولی در فتنه ادعای تقلب کردند و قبل از شمارش آرا اعلان پیروزی کردند و این نشان می‌دهد که این برنامه از قبل تنظیم شده بود تا ضربه به نظام و ملت بزنند.

 وی با بیان این که 85 درصد حضور مردم در انتخابات امری نادر بود که در هیچ کجای دنیا اتفاق نمی‌افتد، افزود: این پیروزی بزرگ سیاسی را این افراد به کام همه تلخ کردند با این که 11 میلیون رأی اختلاف وجود داشت و خود آنها هم می‌دانستند که تقلب در این ابعاد اصلا ممکن نیست.

 فتنه 88 سبب دو قطبی شدن جامعه شد
حجت الاسلام والمسلمین آشتیانی این جریان را سبب دو قطبی شدن جامع دانست و اظهار داشت: دشمن به طور جدی امید پیدا کرده بود به براندازی نظام و تنها چیزی که توانست این آتش را خاموش کند نه دی بود و فهم و بصیرت مردم به نظام و رهبری که این حرکت مخملی را سرکوب کرد.

 وی با بیان این که خدا به دلهای مردم انداخت که در این راهپیمایی شرکت کنند تا این نظام پا برجا بماند، افزود: مردم بصیر ما حق را تشخیص دادند و کسی که نخست وزیر زمان جنگ بود و سوابق خوبی در انقلاب داشت را توانستند کج روی او را تشخیص دهند و این لطف خدا و ائمه(ع) بود و نظام را نجات داد.

 در فتنه 88 آمریکا افرادی که با رهبری زاویه داشتند را شناسایی و آماده کرد
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی نتیجه حماسه نه دی را رسوا شدن کسانی دانست که با ولایت فقیه و اصل نظام زاویه دارند عنوان و خاطرنشان کرد: در شعارهای آنها مشخص بود که هدفشان اصل نظام و اسلام بود و تصمیمشان هم براندازی بود؛ آن موقع آمریکا و دیگر دشمنان نظام افرادی را که با رهبری و نظام زاویه دارند را شناسایی کردند و روی آنها کار کردند تا توانستند این جریان را به راه اندازند.

 وی وظیفه ما در بعد از فتنه را عبرت آموزی دانست و تصریح کرد: آن جریان تمام نشده است و امروز در خیلی از وزارتخانه های ما همان‌هایی که مستقیم در این کارها دخالت داشتند فعال هستند و در مراکز تصمیم گیری حساس هم وجود دارند و بحث نفوذ که تا این حد رهبر معظم انقلاب بر روی آن تأکید دارند جدی است و الان هم در نام نویسی خبرگان و مجلس در سه لایه افرادی را انتخاب کردند که اگر تعدادی را رد کردند باز هم افرادی بمانند و ترس آن است که با این تمهیدات به دنبال فتنه دیگری باشند.

 تاریخ صدر اسلام قدم به قدم در حال تکرار است
حجت الاسلام والمسلمین آشتیانی بصیرت مردم در آینده را ضروری دانست و ابراز کرد: همیشه در تاریخ دشمنی بوده و همیشه هم خواهد بود و وقتی انسان تاریخ را دقت می کند می‌بیند قدم به قدم همان چیزهایی که در تاریخ صدر اسلام رخ داده در حال تکرار است و این که چه کسانی در این آزمون رفوزه خواهند شد را باید منتظر ماند و دید.

 وی با بیان این که حضرت علی(ع) چهار نفر از یارانش را تمجید کرد، افزود: وقتی مردم با ابوبکر بیعت کردند چهار نفر با بصیرتی که داشتند با من همراهی کردند و اگر من چهل نفر مانند این افراد داشتم قیام می‌کردم که از ایشان سؤال شد این افراد چه کسانی هستند که فرمون سلمان و ابوذر و مقداد و زبیر قبل از شکستن بیعتش و این نشان می‌دهد که افرادی می‌شود زمانی در مسیر حق باشد ولی به مرور زمان از راه حق خارج شود و بر علیه اام زمان قیام کند.

 نماینده مردم قم در مجلس داعش و تکفیری‌ها را مولود ثقیفه دانست و خاطرنشان کرد: ثقیفه باعث شقه شقه شدن اسلام شد و امروز می‌بینیم که در جای جای دنیا شیعیان را می‌کشند و در نیجریه زکزاکی را که عالمی مورد وثوق بود و 15 میلیون شیعه را تربیت کرده بود و به دست آل سعود قتل عام شدند و امروز هم اعلام شد شیخ نمر را هم اعدام کرده‌اند.

 رهبران آینده کشورهای اسلامی شاگردان و درس خوانده‌های ایران‌اند
وی با بیان این که در دنیا اگر یک قاچاقچی را اعدام کنند همه مدعیان حرف از حقوق بشر می‌زنند، گفت: در یک روز 50 نفر از شیعیان را در عربستان اعدام کردند و صدایی از هیچ کس شنیده نشد و جز ایران و رهبری هیچ کس حرفی نمی‌زند و اگر ما در شرایط امروز دنیا این نفوذ ولی فقیه و حمایت مردم را نداشتیم این عظمت ملت به وجود نمی‌آمد که امروز به سر زبانها هستیم که اگر عراق نجات پیدا کرده است به برکت این ملت بوده و اگر سوریه 5 سال است که مقاومت می‌کند با کمک‌های ما بوده و خود مردم سوریه هم می‌دانند که این مقاومت نتیجه زحمات ایران است.

 حجت الاسلام والمسلمین آشتیانی رهبران جنبش‌های اسلامی در یمن، بحرین، لبنان، نیجریه و حتی شیخ نمر را از درس‌خوانده‌های ایران و شاگردان انقلاب و حوزه دانست و ابراز داشت: آل سعود با این جنایت تباهی و نابودی خود را تسریع می‌کنند و معلوم است که از وحشت سردرگم هستند که این چنین کارهای خلاف عقل و عرف انجام می‌دهند.

 مهمترین رهاورد بصیرت وحدت میان مسلمانان است
وی مهمترین رهاورد بصیرت را توجه به نقشه‌های دشمنان از ایجاد اختلاف میان مسلمانان دانست و افزود: رهبر معظم انقلاب فرمودند که دشمنان فهمیده‌اند تا اسلام در این منطقه باشد نخواهد گذاشت آنها کاری از پیش ببرند و آنها می‌خواهند کاری کنند که از طریق خود اسلام ما را نابود کنند و به همین دلیل بر تعصبات مذهبی دامن می‌زنند؛ حضرت علی(ع) تعبیر زیبایی دارند که اگر دیدید کسی به اختلافات دامن می‌زند حتی اگر زیر عمامه من هم باشد او را بکشید.

 نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی عزت را فقط در پیشگاه خداوند دانست و اظهار داشت: اگر ما عزت را از دشمنان طلب کنیم و عزت را در رابطه داشتن با کفار بدانیم معلوم است که نه قرآن را میشناسیم و نه به آن اعتقاد داریم زیرا تعبیر قرآن واضح است و امیدواریم که خداوند به برکت خون شهدا و این ایام به این ملتی که برای حفظ اسلام تحمل دارند برکات خودش را نازل کند.

 

منبع: رسا

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com