کد خبر ۳۴۶۱۸ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۵۳
در نشستی سیاسی در قم مطرح شد؛

واکنش نادران به اظهارات هاشمی/ شمشیر روی انقلاب نکشید

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان این که کسانی که صلاحیت آن ها با حداقل رأی در شورای نگهبان تایید شد نباید بر انقلاب شمشیر بکشند، گفت: تداوم اندیشه ها و راه حضرت امام (ره) در عمل به فرمایشات ایشان است نه این که از امام راحل خاطره نقل شود.

ابه گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم نا)، الیاس نادران نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی دوشنبه شب در سلسله نشست های گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی که به همت شورای هماهنگی اصولگرایان استان قم در مسجد چهار مردان برگزار شد، با انتقاد از سخنان هاشمی رفسجانی در هجمه به شورای نگهبان گفت: جسارت به فقهای شورای نگهبان و اهانت به این عزیزان که سنگربان دین و قانون اساسی هستند و فقاهت، سلامت و صلاحیت برخی از آنها در زمان امام راحل و هم امروز توسط رهبر معظم انقلاب تایید شده است جای تعجب و نگرانی دارد.

وی افزود: اصل بهانه رد کردن صلاحیت سید حسن خمینی است ولی نوع بیان، محدود به ایشان نیست و حکایت از یک اتفاق پشت پرده ای دارد، انتخابات در کشور در سطوح گوناگون برگزار می شود، اثر هر انتخابات کوتاه است اما اثر انتخاب مجلس خبرگان رهبری دهها سال در کشور می ماند.


عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان این که تمرکز دشمنان نظام در این دوره روی مجلس خبرگان رهبری است، اظهار داشت: دشمنان در این دوره بنا گذاشتند که افراد اثرگذار بر انتخاب رهبر را در خبرگان رهبری بفرستند.


وی ادامه داد: شورای نگهبان با حداقل صلاحیت های لازم علمی، اخلاقی و رفتاری به افراد اجازه می دهد در رقابت های انتخاباتی وارد شوند اما انتخاب فرد اصلح به ویژه برای مجلس خبرگان رهبری بر عهده مردم است که باید هوشیار باشند.


نادران با بیان این که کسانی که خود با حداقل رای در شورای نگهبان صلاحیت آنها تایید شد نباید اینگونه روی شورای نگهبان شمشیر بکشند، ابراز داشت: تداوم اندیشه ها و راه حضرت امام (ره) در عمل به فرمایشات ایشان است نه این که از امام راحل خاطره نقل شود.


وی عنوان کرد: حضرت امام(ره) فرمودند اگر کسی قانون را قبول نداشته باشد مستبد است از این رو همه باید به قانون عمل کنند، در موضوع صلاحیت ها افراد فرصت دارند از خود دفاع کنند، ادله رد خود را ببینند و اعتراض کنند تصیم نهایی به شورای نگهبان است و هر کسی به این اقدام تمکین نکند بنابر فرمایش صریح امام راحل در برابر قانون ایستادن دیکتاتوری محض است و هیچ تعارف ندارد.


عضو کمیسیون ویژه حمایت از تولید و نظارت بر اجرای سیاستهای کلی اصل 44 خاطرنشان کرد: برخی با جسارت در حد اعلا از فقهای شورای نگهبان می خواهند که عذرخواهی کنند، کسانی که برای کشور مک فارلین درست کردند، افرادی که به دلیل سیاست های غلطی که در دوران جنگ اتخاذ کردند جام زهر به حضرت امام(ره) نوشاندند، کسانی که با سیاست های غلط اقتصادی خود بلایی در بر کشور آوردند که در سال های 73 و 74 بحران بدهی های خارجی، ایران را 40 میلیارد دلار به کشورهای اروپایی بدهکار کرد و تورم های 35 درصدی در کشور ایجاد کرد و از ملت عذرخواهی نکردند اما امروز از شورای نگهبان بایت ایفای وظایف قانونی می خواهد که عذر خواهی کنند.


وی اضافه کرد: فارغ از القاب افراد کسانی که در فتنه 88 کار فتنه گری را مدیریت کردند اگر شورای نگهبان صلاحیت آن ها را رد کرد شورای نگهبان باید عذرخواهی کند یا کسانی که کودتای 88 را طراحی کردند، هر کس یک مورد موضع گیری صریح علیه فتنه گران 88 از آقای هاشمی دارد ارائه کند.


نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان این که همه نسبت به حضرت امام(ره) بدهکار هستند، گفت: اگر فرزند شما فساد مالی دارد و دادگاه با تأخیر 12 ساله او را محاکمه و مجازات می کند آیا باید شمشیر بر روی انقلاب بکشید، آیا این معنی خط امام و دفاع از ایشان است.


وی با تأکید بر ضرورت هوشیاری جامعه در انتخابات پیش رو افزود: این دوره فتنه ای که برای خبرگان رهبری طراحی شده پیچیده تر از تمام آن چیزهایی است که برای انقلاب در نظر گرفته شده است، البته ان شاء الله این خواب هرگز تعبیر نخواهد شد.


عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به ملاک لیست های انتخاباتی اظهار داشت: ملاک این لیست ها یک چیز بیشتر نیست که در این 37 سال انقلاب افراد کجای انقلاب ایستاده بودند، آیا پشت امام و رهبر بودند یا رو در روی امام و رهبر ایستادند و از پشت خنجر زدند.


وی با اشاره به تلاش ها برای ائتلاف اصولگرایان ادامه داد: این دوره از جامعتین خواسته شد تا پای لیست را امضا کنند تا حجت شرعی داشته باشند، حال اگر اسمی در لیست نبود باید جنگ راه انداخته شود و بر روی انقلاب شمشیر بکشد؛ باید حجت داشته باشیم از این رو مراقبت نسبت به آنچه در انتخابات اتفاق خواهد افتاد بسیار حیاتی است.


نادران با بیان این که با وجود فتنه انگیزی ها داخلی و خارجی و این که آب در آسیاب رژیم صهیونیستی می ریریزند امنیت در حد اعلا در کشور وجود دارد، ابراز داشت: این امنیت به برکت خون شهیدان، نفس حضرت امام(ره) و مدیریت ها و رهبری های داهیانه حضرت آقا است.


وی عنوان کرد: این که در قانون اساسی نوشته شده رهبر باید فقیهی عادل، مدیر، مدبر و شجاع باشد امروز را می دیدند، چنین رهبری با روشن بینی کشور را حفظ کرده و اجازه نمی دهد دشمنان به سر حدات کشور نگاه چپ داشته باشند؛ فرزندان همین امام و رهبر هستند که در خلیج فارس و دریای عمان از کشور حراست می کنند و پوزه آمریکایی های متکبر را به خاک می مالند.


عضو کمیسیون ویژه حمایت از تولید و نظارت بر اجرای سیاستهای کلی اصل 44 خاطرنشان کرد: باید باور داشت که این قدرت های پوشالی چیزی نیستند، عزت را چه کسی به ملت داد؛ چرا عده ای با زیر سؤال بردن نهادهای قانونی به فقهای عالیقدری که فقاهت، صلابت و صلاحیت آن ها را حضرت امام(ره) و رهبر انقلاب امضا کرده است توهین کرده و زیر سؤال می برند.


وی اضافه کرد: حتی اگر شورای نگهبان با وجود تلاش ها به صلاحیت فردی نرسیده باشد و در این نرسیدن اشتباه کند در نزد خداوند مأجور هستند، تضعیف شورای نگهبان به نفع کیست؛ آیا به نفع امام بوده یا به نفع آمریکا است، چنین کاری در جهت تقویت انقلاب محسوب می شود یا در جهت تقویت رژیم صهیونیستی است.


نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان این که آیا این صدایی که امروز از فرودگاه بلند شد یاران انقلاب را خوشحال کرد یا سبب ناراحتی آنان شد، گفت: این بیان از رادیوهای آمریکا، انگلیس و اسرائیل بلند خواهد شد یا بلندگوهای صدای انقلاب آن را منتشر خواهند کرد؛ فاین تذهبون.


وی افزود: اگر رأفت اسلامی و مشی حسینی در رهبر انقلاب تجلی کرد و در 88 به جای هل دادن افراد به جهنم و محاکمه کردن و مجازات کردن دست بر سرآن ها کشید تا در جبهه انقلاب حضور پیدا کنند اکنون انقلاب باید بدهکار باشد یا آن ها باید شرمنده باشند؛ ما مقهور شخصیت افراد نیستیم.


عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان این باید بدانیم آنچه می گوییم امام(ره) را شاد می کند یا سبب شادی رژیم صهیونیستی می شود، اظهار داشت: هیچ کلامی نیست که هم یاران انقلاب را خوشحال کند و هم سبب شادی دشمنان انقلاب شود.


وی ادامه داد: آنچه گفته می شود باید ندای وحدت و رأفت اسلامی باشد، فقهای محترم شورای نگهبان با سعه صدر نسبت به بسیاری افراد برخورد کردند؛ حال اگر در بررسی صلاحیت ها مشکلی پیش آمد آیا باید همه دستاوردها و داشته های انقلاب و آنچه که محصول خون شهدا و رهبری امام و رهبر انقلاب است باید زیر سؤال برده شود.


نادران با بیان این که آنچه گفته شد در شأن و تراز کسانی که در کشور مشغول خدمت هستند نیست، ابراز داشت: این صحنه برای مجلس خبرگان رهبری و سپس برای مجلس شورای اسلامی طراحی شده است، ان شاءالله دشمنان در هیچکدام از این دو موفق نخواهند شد.


نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از نشست پاسخگوی سؤالات حاضران در جلسه بود.


وی در پاسخ به سؤالی که خواستار شفافیت در زمینه قراردادهای جدید نفتی شده بود، عنوان کرد: وزارت نفت با ارزیابی قراردادهای گذشته و بررسی کاستی های آن تصمیم به بازنگری گرفت، در بازنگری قراردادها دو دیدگاه وجود داد یکی این که در راستای تحکیم منافع ملی نوشته شود و دیگری این که قراردادها با گونه ای جذاب نوشته شود که شرکت های خارجی برای سرمایه گذاری حضور پیدا کنند.


عضو کمیسیون ویژه حمایت از تولید و نظارت بر اجرای سیاستهای کلی اصل 44 خاطرنشان کرد: ما وظیفه داریم از منافع ملی و آنچه در مالکیت نظام است حراست و حفاظت کنیم، دلیل دوستان برای قراردادهای جدید این است که رقبای در منطقه همانند عربستان و عراق امتیاز می دهند که اگر ما امتیاز ندهیم شرکت های خارجی حضور پیدا نمی کنند.


وی اضافه کرد: باید مشخص شود که حد یقف امتیاز دادن برای رقابت کردن تا کجا است، آیا مجاز هستیم به بهانه امتیاز دادن برای حضور شرکت های خارجی منافع ملی را مخدوش کنیم؛ در روند قراردادها چند نگرانی وجود دارد و اکنون نیز در حال مذاکره و بررسی هستیم.


نماینده مردم تهران در تشریح نگرانی ها در زمینه قراردادهای جدید نفتی گفت: یکی از مسائل این است که این قراردادها خلاف سیاست های اقتصاد مقاومتی و سیاست های کلی برنامه ششم توسعه است که تأکید بر متنوع سازی صادرات نفت و گاز دارد، در این صورت خام فروشی تشدید شده و بر آن تکیه می شود؛ منابع مردم ده ها برابر از خام فروشی می تواند ارزش افزوده داشته باشد.


وی افزود: نگرانی دوم این است که از طریق این قراردادها مالکیت مخازن نفتی ولو به صورت اشتراکی به شرکت های خارجی داده شود، بر اساس قاعده نفی سبیل و اصول مسلم قانون اساسی نباید بیگانگان بر منابع نفتی تسلط داشته باشند از این رو این دغدغه و خط قرمز به صورت جدی باقی است.


عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان این که شرکت های خارجی در جهت منافع خود عمل می کنند، اظهار داشت: ممکن است که فعالیت های اشتراکی داخلی و خارجی منحصر در شرکت هایی شود که خود مدیران نفت آن ها را در اختیار دارند، در این صورت مالکیت و اختیارات از شرکت ملی نفت به شرکت های به ظاهر خصوصی نفتی واگذار می شود که اگر بعدها دولت تغییر کند و سیاسیت های نفتی عوض شود از دت دولت کاری برنمی آید چون مالکیت منابع در اختیار گروه ها قرار گرفته است.


وی ادامه داد: این قراردادها 25 ساله تا 30 ساله است و قابلیت تمدید تا سال های بیشتر نیز دارد، اگر ریل گذاری اصولی و در جهت تحکیم منافع ملی نباشد حتما مسؤول خواهیم بود، این که گفته می شود آثار مخرب قراردادهای جدید نفتی از برجام بر اقتصاد ملی بیشتر است گزافه نیست؛ به این مسأله اعتراض شده و سعی داریم رشد و شکوفایی را در اقتصاد ملی حاکم کنیم.


نادران در پاسخ به سؤالی درباره قراردادهای عظیم ایران با فرانسه با وجود عدم اثبات عدم صداقت فرانسوی ها ابراز داشت: آن چیزی که امضا شده تفاهم نامه هایی است تا طرفین مذاکره بنشینند و قرار داد مشخص و مدون بنویسند، قرارداد زمانی است که تمامی اجزا و زمان بندی آن مشخص باشد.


وی عنوان کرد: وقتی وزیر می گوید قرار است که در ده سال آینده 114 هواپیما خریده شود و تا پایان 2016 قرار شده 5 هواپیما تحویل داده شود و هیچ چیزی از اطلاعات آن ها در اختیار نمی گذارد مفهومش این است که چیزی تحت عنوان قرار داد امضا نشده است بلکه تفاهم نامه به شمار می رود.


عضو کمیسیون ویژه حمایت از تولید و نظارت بر اجرای سیاستهای کلی اصل 44 خاطرنشان کرد: متأسفانه اطلاع رسانی درست و صادقانه صورت نمی گیرد، ایجاد امیدواری برای مردم بسیار خوب است اما نباید آن ها را بی صداقتی و اطلاعات غلط به بیراهه ببرند، همان روز یکشنبه ای که اعلام کردند تحریم ها برداشته شد اعلام کردند که هزار ال سی باز شده است.


وی اضافه کرد: ال سی زمانی باز می شود که سوئیفت سوییس کشور را از تحریم در آورده و اجازه مبادلات تجاری با نظام پولی بین الملل را بدهد، روز یکشنبه که تعطیل اروپاست می گویند هزار ال سی باز شده است اما مشخص نمی کنند برای چه امری، کدام فعالیت اقتصادی، کدام صنعت و کدام کشور صورت گرفته است، از این رو معلوم می شود می خواهند سر و صدایی ایجاد کنند، آیا پس از پایان سرو صدا مردم نمی پرسند که آثار هزار ال سی چه شده است.


نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان این که با مردم باید با صداقت سخن گفته شود، گفت: مردمی که 37 سال انواع تحریم ها را تحمل کردند اگر به آن ها گفته شود مثلا 6 ماه دیگر نتیجه حاصل می شود آیا تحمل نمی کنند، نباید از مسائل بهره برداری سیاسی کرد.


وی افزود: قراردادهای خارجی و تفاهم نامه ها باید به امضای مجلس برسد و نمایندگان باید در جریان باشند، وزرا باید با حضور در مجلس باید روند کارها و فعالیت ها را توضیح دهند؛ بارها پژوی فرانسه به کشور خیانت کرده است، باید توجه داشت که متعهد ترین کشور در اروپا به رژیم صهیونیستی فرانسه است، فرانسوی ها به استقبال تحریم ها علیه کشور رفتند.


عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان این که در زمانی که حتی تحریم ها روی کاغذ برداشته شده بود فرانسوی ها به تحریم خود ادامه دادند، اظهار داشت: توقع داریم که با وجود هزینه سنگینی که ملت در مسأله هسته ای داد و نباید دست کم گرفته شود باید ما به ازای آن در زندگی مردم همانند اشغال و رونق اقتصادی گشایشی حاصل شود؛ ما با جو سازی ها و شایعات قانع نمی شویم.


وی ادامه داد: همه نمایندگان مجلس می خواهند دولت همکاری کند کند تا یک گره از گره های اقتصادی کشور باز شود، اگر دل به تجارت با خارج خوش باشد و سعی شود که اثرگذار بر محیط سیاسی شود تا فرصتی فراهم شود که سرمایه گذاران خارجی بر سرنوشت ملت حاکم شوند معلوم است که نمایندگان مقابله می کنند همانگونه که شورای نکهبان جلوی نفوذ برخی را می گیرد.


نادران در پاسخ به سؤالی درباره رابطه رکود با برداشته شدن تحریم ها و مشکلات سود بانک ها ابراز داشت: نظام بانکی کشور فقط نرخ سودش بالا نیست بلکه متأسفانه اساس آن ربوی بودن معاملات است، اگر شما نمی گویید نرخ سود بانکی تابعی از تورم است؛ اگر تورم تک رقمی شده چرا باید سود بانکی 30 درصد باشد.


وی عنوان کرد: رکود حاکم بر اقتصاد بیش از این که مرتبز با موضوع تحریم ها باشد مرتبط با نوع مدیریت های اقتصادی است که دستگاه های اجرایی وجود داشته است، برای علاج یک پدید اقتصادی باید آن را درست شناخت، ابزارهای لازم را برای رفع و رجوع آن داشته باشیم، راه حل مناسب بدهیم و توانمندی لازم در مدیران وجود داشته باشد؛ برخی از وزرا با این سنی که دارند اگر بتوانند سرمایه های خود را مدیریت کنند باید خدا رو شکر کرد.


عضو کمیسیون ویژه حمایت از تولید و نظارت بر اجرای سیاستهای کلی اصل 44 خاطرنشان کرد: رکود از طریق اتخاذ سیاست های درست اقتصادی که مبنایش باید اقتصاد مقاومتی و سیاست های برنامه ششم باشد برطرف می شود، امروز بهانه تحریم نیز برداشته شده است؛ از واکنش بازار نوع اعتماد و باور پذیری فعالان اقتصادی به آنچه وعده داده شده مشاهده می شود.


وی اضافه کرد: هر بار که مشکلات را تذکر دادیم ما را متهم به بی سوادی و تشویش اذهان کردند اما خودشان اقرار کردند، گفتند که اگر رییس جمهور شویم 90 روزه اقتصاد را درست می کنیم اما نود روز به 900 روز رسید و اتفاقی نیفتاد.


نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در پاسخ سؤالی درباره بودجه سال 95 و اختلاف مجلس با دولت گفت: دولت بوجه 95 را خوب تنظیم نکرده است، متأسفانه رویه شده که بودجه از ناحیه مصارف بسته می شود سپس به فکر منابع می افتند که این بر خلاف اصول بودجه نویسی است از این رو در ابتدا باد منابع راتعیین تکلیف کرد سپس به دنبال مصارف بود.


وی افزود: وای به روزی که در مسیر مصارف به منابع اغراض سیاسی نیز وارد شود، آیا چشم انداز قیمت نفت در سال آینده می تواند 40 دلار باشد، دولت باید توضیح دهد که بر اساس کدام فعالیت کارشناسی و کدام مرجع انرژی رسیده به این که نفت باید بشکه ای 40 دلار فروخته شود.


عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان این که نفت یک کالای استراتژیک فوق العاده حساس است، اظهار داشت: اگر عرضه نفت بر تقاضا پیشی بگیرد به شدت قیمت آن کاهش پیدا می کند اما اگر عرضه کنندگان مدیریت کنند و عرضه کمتر از تقاضا باشند به شدت قیمت بالا می رود.


وی ادامه داد: در حال حاضر نفت ما 20 دلار است حال اگر 500 هزار بشکه اضافه شود چه اثری بر قیمت ها در بازار جهانی خواهد داشت، این قیمت در حالی 20 دلار است که همواره در زمستان قیمت نفت بالاتر است.

 

منبع: رسا نيوز

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com