کد خبر ۳۳۶۶۵ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۰۸

اميرآبادي: مجلس نباید وارد معامله گری شود

نماينده مردم قم در مجلس شوراي اسلامي با بیان این که مجلس به هیچ وجه نباید وارد معامله گری ها شود، ابراز داشت: مجلسی که در آن ساده زیستی و روحیه انقلابی نباشد و اطاعت از ولایت نکند معلوم است که مجلس معامله گری است؛

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی نماینده مردم قم،احمد امیرابادی فراهانی در مسجد خاتم الانبیای پردیسان قم، با گرامی‌داشت دهه بصیرت یادی از شهدای فتنه ۸۸ کرد و اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران هم در پیدایش و هم در کیفیت و انگیزه مردم با انقلاب های دیگر دنیا متفاوت است و برنامه هایی که دشمن برای از بین بردن این انقلاب داشته هم با برنامه‌هایی که برای از بین بردن دیگر انقلاب‌ها داشته جدی تر و متفاوت تر بوده است.

وی با بیان این که فتنه های زیادی از اول انقلاب در ایران روی داده است افزود: غائله کردستان، گنبد، حزب خلق مسلمان، ۱۸ تیر ۷۸ و فتنه ۸۸ از جمله اقداماتی بوده که دشمنان با کمک  بعضی از عناصر داخلی نیز برای بر اندازی نظام انجام داده و به فضل خدا در هیچ کدام به نتیجه مطلوب نرسیده است.

امیر آبادی با اشاره به این که نقشه های دشمنان در طول این سالها با درایت رهبر معظم انقلاب و مردم بصیر با شکست مواجه شده اند، خاطرنشان کرد: فتنه ۸۸ از حیث ماهیت، گستره و عمل با اتفاقاتی که افتاد و صف آرایی عناصر داخلی و خارجی فتنه و هزینه هایی که برای نظام داشت اگر چه که کشته‌های کمتری نسبت به غائله کردستان و دیگر غائله‌ها داد ولی هزینه سنگینی برای نظام داشت و آن شکوه انتخابات را از بین برد.

وی با اشاره به انقلاب‌های مخملی که از سال ۲۰۰۰ به بعد در سراسر دنیا شاهدش بودیم که در اکثر آنها به پیروزی رسیده بودند، ابراز داشت: در کودتای مخملی سال ۸۸ رنگ سبز انتخاب شد و چند بنیاد داخلی و بین المللی از جمله خانه آزادی و مؤسسه دموکراتیک برای امور بین الملل از آنها حمایت می‌کردند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی برنامه ریزی این کودتا را از ۱۵ سال گذشته دانست که در انتخابات ۸۸ بروز پیدا کرد و گفت: در رابطه با فتنه جلسات متعددی گذاشته و تأکید شد که امکان تقلب ۱۱ میلیون رأی وجود ندارد و در عین حال بخشی از آرا مجددا باز شماری شد اما باز هم سران فتنه به اغتشاشات ادامه دادند و بار سیاسی سنگینی را به نظام تحمیل کردند.

وی با بیان این که انتخابات مانند یک مسابقه است که انسان باید باخت را بپذیرد، افزود: بازنده‌های انتخابات ۸۸ از خرداد تا دی ماه با دشمنان همکاری و به مردم خیانت کردند و برخی به منزل آسیب دیده‌های فتنه می‌رفتند و به آنها پیشنهاد می‌دادند که شما از مسؤولان نظام شکایت کنید زیرا آنها مقصر این خسارات هستند و جالب است که همین فرد در این دولت برای پست وزارت معرفی شد که مجلس به او رأی نداد.

این نماینده مجلس با بیان این که در جریان فتنه به مقدسات ما از جمله امام حسین(ع) توهین شد، خاطرنشان کرد: تمام این اتفاقات منجر به حماسه نهم دی شد و مردم نشان دادند که پای نظام ایستاده اند.

وی با اشاره به این که امروز جریانی به راه افتاده که می خواهد فتنه گران را تطهیر کند، اظهار داشت: ما نباید اجازه دهیم که این افراد تطهیر شوند در حالی که از این کارهای خود ابراز پشیمانی هم نمی‌کنند و طلبکارانه حرف می‌زنند.

نفوذ در کشور جدی است
امیر آبادی با بیان این که مسائل سال ۸۸ دشمن را برای فشار بیشتر به ایران تحریک کرد، افزود: در این ایام هم مسأله نفوذ جدی است و چند نفر را که در پاریس و مالزی و چک و لندن آموزش دیده‌اند را دستگیر کردند و اعترافاتی هم داشته‌اند و هم خواستند نفوذ اقتصادی داشته باشند و هم نفوذ فرهنگی و نفوذهای دیگر.

وی با اشاره به این که وقتی مقام معظم رهبری بحث نفوذ را مطرح می‌کنند همه ما باید بپذیریم، خاطرنشان کرد: مردم باید مانند همیشه هوشیار و آگاه باشند تا دشمن نتواند در ایران رخنه کند.

وی مشکل اساسی کشور را بیکاری و رکود و مشکلات اقتصادی دانست و افزود: شورای پول و اعتبار با کارایی پایین روبرو شده و در واقع به نوعی خود تحریمی دچار شده‌ایم و بانک‌ها خوب عمل نمی‌کنند؛ بنده پیشنهاد حضور یک مجتهد را در شورای پول و اعتبار دادم که با موافقت روبرو شد.

عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس خاطرنشان کرد: این خیلی بد است که یک وزیر بگوید که ما همانطور که مربی فوتبال وارد می‌کنیم باید مدیر خارجی وارد کنیم؛ مشکل ما مشکل آوردن مدیر نیست بلکه مشکل ما این است که وزیر به دنبال کارهای شخصی خودش است و به داخل کشور توجه ندارد؛ مشکل ما رانت خواری ها است.

مجلس نباید وارد معامله گری شود
وی با بیان این که مجلس به هیچ وجه نباید وارد معامله گری ها شود، ابراز داشت: مجلسی که در آن ساده زیستی و روحیه انقلابی نباشد و اطاعت از ولایت نکند معلوم است که مجلس معامله گری است؛

امیرآبادی با بیان این که قومیت بازی و همشهری بودن به درد هیچ کجای نظام نمی‌خورد، گفت: مردم باید با آگاهی رأی دهند ما باید در رأی دادن به مسائل اساسی توجه کنیم که این نماینده اهل دیانت و خدا ترسی و ساده زیستی و روحیه انقلابی است؛ ما الان به جایی رسیده ایم که برخی در مجلس جمع می‌شوند و به وزیر هم قوم و قبیله خود رأی می‌دهند؛ در طرف مقابل آقای فرجی دانا که بچه قم است خیلی ها در مجلس تلاش کردند که استیضاح نشود ولی برخی چهره های متدین و ولایی گفتند تکلیف انقلابی ما اجازه نمی‌دهد که این استیضاح انجام نشود.

وی دفاع از ارزش های انقلاب و خدمت به مردم را از وظایف نمایندگان دانست و اظهار داشت: امروز برخی به دنبال نفوذ در مجلسین هستند و مردم مسؤولیت سنگینی برای انتخابات در این دو مجلس به خصوص مجلس خبرگان دارند زیرا برخی از الان مسأله شورایی شدن رهبری را مطرح کرده‌اند و به دنبال دو دسته کردن مردم هستند؛ آنچه مشخص است این است که مردم نباید از ارزش‌ها کوتاه بیایند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سؤال یکی از حضار که درباره نام نویسی بیش از حد در دو مجلس پرسیده شد، توضیح داد: حضور سلایق مختلف در انتخابات عامل نشاط و رقابت می شود، اما ثبت نام افرادی که شایستگی لازم را ندارند و یا این که در دوره هایی رد صلاحیت شده اند چه معنایی دارد؟ آیا این مساله جز هزینه درست کردن برای نظام است؟

وی در رابطه با وحدت و ائتلاف اصولگرایان برای انتخابات مجلس گفت: دکتر حداد عادل یک تیم هشت نفر را جمع کرد و ۷ نفر از روحانیون هم به این جمع اضافه شدند و ۵ نفر هم از کسانی که کاندیدای ریاست جمهوری بودند به آن اضافه شدند و ائتلاف ۸+۷+۵ شکل گرفت با محوریت آیات مصباح، یزدی و موحدی کرمانی که جلساتی برگزار شد و به یک وحدت خوبی رسیده اند و نمایندگان همه در جلسات شرکت می کنند.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com