کد خبر ۳۳۷۱۵ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۲۴
نماینده مردم قم در مجلس:

واحدهای صنعتی قم یکی پس از دیگری تعطیل می‌شوند

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: وام‌هایی با سود 18 درصد نیز برای تولیدکنندگان مقرون به صرفه نیستند چون هزینه‌هایی همچون اجاره، بیمه و مالیات سرسام‌آورند به همین دلیل هر هفته شاهد تعطیلی واحدهای صنعتی هستیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم نا)، احمد امیرآبادی فراهانی ديشب در پنجمین جلسه کارگروه اشتغال استان که در سالن جلسات امام جواد استانداری برگزار شد گفت: مشکل اساسی کشور، رکود و بیکاری جوانان است.

وی با اشاره به هدف تأسیس صندوق توسعه ملی ابراز کرد: این صندوق برای کمک به تولیدکنندگان و کارآفرینان ایجاد شده است اما از آنجایی که تسهیلاتش را با سود اندک ارائه می‌دهد، بانک‌ها به جای معرفی آن به تولیدکنندگان، خودشان برای ارائه وام اقدام می‌کنند بنابراین یا باید به بانک‌ها انگیزه بدهیم یا مشکل رکود را حل کنیم.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر لزوم کاهش سود وام‌ها تصریح کرد: حتی وام‌هایی با سود 18 درصد برای تولیدکنندگان مقرون به صرفه نیستند چون هزینه‌های جانبی همچون اجاره، بیمه و مالیات سرسام‌آورند به همین دلیل هر هفته شاهد تعطیلی واحدهای صنعتی شهرک‌ها و بیکار شدن کارگران هستیم.

وی فرایند ارائه وام را سخت توصیف کرد و گفت: فرایند ارائه وام به تولیدکنندگان به قدری سخت‌گیرانه است که آنها نمی‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند بنابر این باید فکری اساسی برای این مسئله کرد.

امیرآبادی فراهانی ضمن ارائه پیشنهادی به صندوق توسعه ملی اذعان کرد: صندوق توسعه ملی باید سهمیه بودجه حداقلی را برای همه استان‌ها در نظر بگیرد سپس بقیه بودجه‌ها را به استان‌هایی بدهد که بهتر کار می‌کنند چون همه استان‌‌‌ها توانایی مصرف تمام بودجه به بهترین شکل را ندارند.

وی با تأکید بر لزوم تخصصی شدن بانک‌ها اظهار کرد: اگر بانک‌ها تخصصی‌تر شوند و از حالت عمومی بیرون بیایند می‌توانند با تمرکز بر یک حوزه خدمات بهتری ارائه دهند.

وی گفت: وقتی پیگیر بودم درجه شهرداری قم را از 11 به 12 ارتقا دهم وزیر کشور دولت قبل گفت شهرداری تهران درجه 12 هست، قم خیلی شاخص‌هایش از تهران کمتر است ولی در جواب ایشان گفتم مگر قم شاخص‌های استان شدن را داشت؟ ولی به دلیل ویژگی‌های منحصر به فرد آن رهبر معظم انقلاب با حکم ولایی خود دستور استان شدن قم را فرمودند؛ بعد وزیر کشور با این دلیل دستور داد درجه شهرداری قم از 11 به 12 ارتقا یافت و الان شهرداری قم از نظر جایگاه در کشور مثل شهرداری تهران است.

این نماینده مجلس کم‌جمعیت بودن قم را بهانه‌ای غیرقابل‌قبول برای بی‌توجهی به آن توصیف کرد و افزود: برخی از مسئولان دولتی می‌گویند قم یک استان کم‌جمعیت است و نیازی به بودجه‌های کلان ندارد اما از این نکته غافل هستند که قم شهری است که مسافران بسیار زیادی در طول سال به آن رفت‌وآمد دارند بنابراین نباید به بهانه کم‌جمعیت بودنش به آن بی‌توجهی شود.

 

منبع: فارس

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com
0
۱۵ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۰۳

عجب تبلیغاتی!!!

پاسخ