کد خبر ۳۴۵۳۲ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۱۹
رئیس سازمان بسیج فرهنگیان کشور:

پروژه نفوذ به دنبال تغییر هسته تفکرات انقلابی امام(ره) است

رئیس سازمان بسیج فرهنگیان کشور گفت: پروژه نفوذ از یک سو به دنبال ترویج پوسته تفکرات بنیادین، ارزشی و انقلابی امام عظیم الشأن و از سوی دیگر تغییر و استحاله هسته باطنی آن است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم نا) به نقل از روابط عمومی سپاه استان قم، شعبانعلی رمضانیان در مراسم آغاز دوره ضمن خدمت فرهنگیان بسیجی عضو حلقه‌های صالحین آموزش و پرورش ناحیه قم که در آستانه دهه فجر در کانون شهید فهمیده برگزار شد، با تبریک فرا رسیدن دهه فجر و آغاز سی و هشتمین سال پیروزی انقلاب اسلامی ابراز کرد: حلقه‌های صالحین و معلم و سرگروه به لحاظ تربیتی ویژگی‌های خاصی دارند که باید مورد توجه قرار گیرند.

وی با اشاره به سخنان چند سال قبل رهبر معظم انقلاب درباره ویژگی‌های خواص گفت: خواص قدرت درک موقعیت دارند و زمان و مکان و اوضاع و احوالی را که با آن مواجه هستند، بخوبی می‌شناسند.

رئیس سازمان بسیج فرهنگیان کشور با بیان این نکته که مسائل جاری همیشه شفاف و روشن نیست ادامه داد: داشتن قدرت تحلیل یکی دیگر از ویژگی‌های خواص است و باید بتوانند از کنار هم گذاشتن مطالب اهداف را فهمیده دوست و دشمن را بشناسند و گرنه با ساده انگاری نمی‌توان مصادیق و تصاویر را بدرستی با واقعیت تطبیق داد.

وی پرهیز از احساسات و عواطف بدون داشتن عقبه محکم منطقی را دیگر ویژگی خواص برشمرد و تاکید کرد: افراد صرفا احساسی، شرایط به راحتی آنان را تغییر می‌دهد.

رمضانیان با اشاره به این نکته که مسائل همیشه در مسیر خطی مشخصی حرکت نمی‌کنند، بیان کرد: داشتن قدرت درک پیچیدگی‌ها یکی دیگر از ویژگی‌های خواص و انسان‌های تاثیرگذار است و فرهنگیان بسیجی باید با داشتن چنین مولفه‌هایی در راستای سعادت و تربیت اجتماعی سیاسی جامعه گام بردارند.

رئیس سازمان بسیج فرهنگیان کشور در بخش دیگری از سخنان خود با ورود به این بحث که اقدام شایسته و بهنگام چه نوع اقدامی است، افزود: شرایط بسیار خطیری برای انقلاب و جهان پیش آمده و اوضاع و احوال خاصی بر جامعه جهانی حاکم است.

وی با اشاره به سخنان چند سال گذشته مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه جهان در حال گذر از پیچ تاریخی است گفت: متاسفانه به این موضوع کمتر پرداخته شده است در حالی که امروز می‌بینیم بشر به این نتیجه رسیده که مناسبات نتوانسته او را قانع کند و احساس می‌کند مسیر، مناسب نیست، بنا بر این عده‌ای می‌خواهند نقش آفرینی در این راه داشته باشند و الگو‌های جدیدی را ارائه می‌کنند، برخی صبحت از نظم نوین جهانی کرده و عده ای دیگر نیز موضوع بازگشت به دین را مطرح می‌کنند.

رمضانیان ادامه داد: استکبار جهانی امروز مناطقی از جهان و به ویژه کشورهای مسلمان را درگیر جنگ داخلی و به خود مشغول کرده است و در درون کشور نیز جامعه با یک چالش روبروست.

وی تصریح کرد: همه ما به عنوان بخشی از متولیان فرهنگ و تعلیم و تربیت جامعه به نوعی از کاستی‌هایی که در این عرصه وجود دارد رنج می‌بریم؛ علاوه بر آن، در حوزه اجتماعی سیاسی هم مسائلی می‌گذرد که باید به آنها توجه ویژه داشته باشیم.

رئیس سازمان بسیج فرهنگیان کشور در ادامه با اشاره به ریشه‌های بنیادین انقلاب اسلامی گفت: انقلاب اسلامی با نگرش و اندیشه حضرت امام خمینی(ره) مبتنی بر اسلام ناب محمدی(ص) شکل گرفت و باید این نوع نگاه و زندگی در جامعه به ظهور و بروز برسد.

وی با اظهار تاسف از اینکه امروز خط فکری امام در معرض هجمه و تحریف است بیان کرد: مقام معظم رهبری در 14 خرداد امسال فرمودند دشمن در صدد است خط امام را تحریف کند و در آن انحراف بوجود بیاورد و اگر ملت کوتاه بیاید، سیلی خواهد خورد.

رمضانیان ادامه داد: پروژه نفوذ دشمنان اسلام و انقلاب در بخشی از فعالیت‌های خود به دنبال این هست که پوسته ای تفکرات امام را بگذارد و هسته را جایگزین کند.

رئیس سازمان بسیج فرهنگیان کشور خاطرنشان کرد: تحریف خط امام از دغدغه‌های بزرگ و نگران کننده‌ای است برای همه کسانی که دل در گرو انقلاب دارند و با کمک این انقلاب، به سعادت و تعالی جامعه کمک می‌کنند و امروز پس از 37 سال از پیروزی انقلاب، متاسفانه جریان فکری در درون و بیرون کشور دارد عوامل موفقیت‌های نظام اسلامی را چیز دیگری جلوه می‌دهد.

وی در ادامه شاخصه‌های خط امام در کلام مقام معظم رهبری را مورد توجه قرار داد و افزود: اسلام ناب محمدی(ص) و اعتماد به صدق وعده الهی، تکیه بر مردم به عنوان ولی نعمتان انقلاب، پرهیز از سلطه و سلطه پذیری و تاکید بر ضرورت وحدت مردم و اتحاد دنیای اسلام از شاخصه‌های تفکر ارزشمند حضرت امام(ره) بود.

وی در تشریح برخی از شاخصه‌ها گفت: اگر اعتماد امام به صدق وعده الهی نبود، مردم هرگز حریف طاغوت نمی‌شدند و همین نگاه در حالی که ضعف و سستی در مقابل استکبار جهانی، همه جا را فراگرفته بود، به عنوان الگو به جهان صادر شد.

رمضانیان خاطرنشان کرد: حضرت امام با استناد به مبانی متقن اسلام و اتکال به خدا، پارادایم شکست در برابر ظلم را از جامعه زدودند؛ ایشان اصرار داشتند که مردم در کارها فقط به توان ظاهری تکیه نداشته باشند فقط به محاسبات عقلی بسنده نکنند، رابطه خود را با خدا اصلاح کنند تا نصرت الهی در جامعه جاری شود.

وی افزود: امام مردم را ولی نعمتان انقلاب می‌دانستند، احترام ویژه‌ای برای آنان قائل بودند، نگاه ابزاری به مردم نداشتند و انقلاب را به کمک مردم پیش بردند و تکیه ایشان همه جا به مردم بود.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com