کد خبر ۳۳۷۰۶ انتشار : ۱۴ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۱۲
در راستای اهداف فرهنگ مهارت‌آموزی صورت گرفت:

امضای تفاهم‌نامه سه‌جانبه تعاون، فنی و حرفه‌ای و بهزیستی در قم

به منظور تأکید بر گسترش فرهنگ مهارت‌آموزی، توانمندسازی جامعه هدف بهزیستی و توسعه همکاری‌های مشترک تفاهم‌نامه همکاری بین اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای و اداره کل بهزیستی استان قم منعقد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم نا)، احمد عطارنیا مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قم پیش از ظهر امروز در حاشیه امضای این تفاهم‌نامه اظهار کرد: این تفاهم‌نامه در سال دولت و ملت، همدلی و هم‌زبانی و با بهره‌گیری از فرمایشات مقام معظم رهبری، در راستای اجرای بند(د) ماده (108) قانون کار، راهبرد تحقق عدالت اجتماعی از سند راهبردی مهارت و فناوری سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، راهبرد توانمندسازی مدیریت و منابع انسانی بخش تعاونی و بند ب ماده 39 برنامه پنجم توسعه و ماده 7 قانون جامع حمایت از حقوق معلولان و سایر اسناد بالادستی به امضا رسیده است.

وی بیان کرد: در امضای این تفاهم‌ها سند توسعه بخش تعاون، به منظور ارتقای توانمندی و افزایش سطح دانش فنی و مهارتی جامعه هدف زیر پوشش سازمان بهزیستی کشور و امور تعاون مورد توجه قرار گرفته و بر بهره‌مندی مستمر از ظرفیت‌های موجود در راستای ارائه خدمات آموزشی براساس استاندارد‌های آموزشی یکپارچه و منسجم ملی و بین‌المللی تاکید شده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قم بیان کرد: از مهم‌ترین اهداف این تفاهم‌نامه می‌توان به ارتقای سطح توانمندی‌های مهارتی، حرفه‌ای و شغلی افراد زیر پوشش بهزیستی و تعاونی‌ها به منظور ایجاد اشتغال پایدار، ساماندهی مددجویان آموزش دیده و دارای مهارت زیرپوشش بهزیستی و کارآموزان فنی و حرفه‌ای در قالب تعاونی‌های اشتغالزا اشاره کرد.

وی بسترسازی و ارائه خدمات آموزشی به جامعه هدف طرف‌های تفاهم‌نامه و‌ رفع مشکلات تعاونی‌های موجود در حوزه بهزیستی و فنی و حرفه‌ای را از دیگر اهداف امضای این تفاهم‌نامه سه‌جانبه عنوان کرد.

عطارنیا ضمن موثر دانستن توسعه این همکاری‌ها، امضای این تفاهمنامه را در بسترسازی برای ایجاد زمینه‌های اشتغال کشور بسیار کارآمد دانست.

در این جلسه مدیران تعاون، کار و رفاه اجتماعی و بهزیستی استان دیدگاه‌های خود را در مسیر اجرای تفاهم‌نامه منعقده سه‌جانبه تبیین کردند.

گفتنی است این تفاهم‌نامه شامل یک مقدمه 13 ماده و 64 بند و2 تبصره تنظیم شده و از زمان انعقاد به مدت سه سال دارای اعتبار است.

منبع: فارس

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com