کد خبر ۳۱۱۱۳ انتشار : ۱۳ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۳۱
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قم خبر داد

کسب مهارت بیش از 11 هزار کارآموز قمی در نیمه نخست سال

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قم از ارائه آموزش‌های مهارتی به بیش از 11 هزار کارآموز جوان قمی و جویندگان کار در 6 ماهه نخست امسال خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، احمد عطارنیا با اشاره به اینکه توجه به ماهیت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای سبب فراگیری مهارت یا ارتقاء مهارت‌ها می‌شود اظهار کرد: این امر نقش به‌سزایی در کاهش نرخ بیکاری دارد.

وی افزود: دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی بر اساس آمارهای موجود سهم قابل توجهی از ظرفیت مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای این استان را به خود اختصاص داده‌اند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قم با اشاره به اهم فعالیت‌ها و عملکرد آموزشی این اداره کل و مراکز آموزشی تابعه در 6 ماهه نخست امسال، گفت: 11 هزار و 223 نفر در قالب یک میلیون و 806 هزار و 929 نفر ساعت در 6 ماهه نخست امسال در بخش دولتی و آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای این استان از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای بهره‌مند شدند که این آموزش‌ها در سه بخش صنعت، خدمات و کشاورزی به متقاضیان ارائه شده و قالب آنها در حوزه‌های فنی و تخصصی است.

عطارنیا تصریح کرد: از مقدار آموزش یاد شده 6 هزار و 256 نفر در بخش دولتی شامل آموزش در پادگان، آموزش در زندان‌های استان، آموزش در صنایع و اصناف، آموزش جوار دانشگاه، آموزش در روستاها و آموزش‌های ثابت در مراکز هشت‌گانه آموزشی و چهار هزار و 967 نفر در آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای استان قم آموزش‌های مهارتی را فرا گرفته‌اند.

وی توانمندسازی افراد فاقد مهارت و ارائه آموزش‌های مهارتی در راستای یاری رساندن به ایجاد اشتغال پایدار در جامعه و حفظ آن در جامعه شغلی کشور را مهمترین رسالت سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور برشمرد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قم با اشاره به بازار محور بودن اغلب آموزش‌های فنی و حرفه‌ای استان گفت: خصیصه این آموزش‌ها، نوعی پرورش «کارآفرین» است ، به این معنی که افراد پس از کسب مهارت و دانش فنی، قادر به کسب فرصت‌های شغلی مناسبی خواهند بود و یا در نهایت فرصت شغلی ایجاد می‌کنند.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com