کد خبر ۳۳۷۲۷ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۰۸
حجت الاسلام والمسلمین شجونی:

شورای نگهبان مانع نفوذ افکار انحرافی به بدنه نظام می شود/آل سعود تیشه به ریشه خود زد

عضو جامعه روحانیت مبارز گفت: شورای نگهبان در بحث نفوذ با جدیت مقابله و برخورد خواهد کرد و با رویکردهای که اتخاذ کرده، مانع نفوذ افکار انحرافی در بدنه نظام جمهوری اسلامی خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، حجت الاسلام و المسلمین شجونی در نشست بصیرتی «صراط» که با محوریت بررسی آخرین مسایل پنجمین دوره انتخابات خبرگان در مدرسه علمیه امام محمد باقر علیه السلام قم برگزار شد، با اشاره به جنایات عربستان در منطقه و همچنین اعدام شیخ نمر اذعان داشت: عربستان امروزه تبدیل به کشوری شده که دست به جنایت و کشتار علیه کشور های مسلمان می زند و همچنین با اعدام شیخ نمر که امید جهان اسلام بود ریشه به تیشه خود زده است.


وی افزود: عربستان امروزه خود را نوکر کشورهای غربی قرار داده و همواره در جهت حفظ منافع آنان قدم برداشته و با این اعمال خود را در مقابل مسلمانان قرار داده است.


عضو جامعه روحانیت مبارز در ادامه با بیان رسالت شورای نگهبان در این برهه حساس اظهار داشت: شورای نگهبان در بحث نفوذ با جدیت مقابله و برخورد خواهد کرد و با رویکردهای که اتخاذ کرده، مانع نفوذ افکار انحرافی در بدنه نظام جمهوری اسلامی خواهد شد.


وی در ادامه افزود: شورای نگهبان حافظ منافع اسلام است و با وجود 6 فقیه و 6 حقوقدان بدونه هیچ توجه و ملاحظه ای نسبت به جریانات سیاسی در صدد بررسی صلاحیت ها خواهند بود.


حجت الاسلام والمسلمین شجونی خاطر نشان ساخت: باید در اداره جامعه از افرادی که دارای بعد شخصیتی اسلامی و عادل و فاضل هستند استفاده کنیم و انتخاب باید براساس شایسته سالاری بوده نه بر اساس جریانات سیاسی باشد.


چهار افت اصلی یک نظام
حجت الاسلام والمسلمین شجونی اذعان داشت:یک نظام اسلامی زمانی می تواند در پیشبرد اهدافش موثر باشد که آرمان ها و اهدافش همسو با تعالیم اسلامی باشد و خود را نزدیک به دین مبین اسلام کند تا سبب رشد تعالیم اسلامی در سطح جوامع جهانی باشد.


وی با بیان آفاتی که یک جامعه انسانی را در پیشبرد اهدافش تهدید می کند افزود: ظلم و خیانت به بیت المال از آفات هایی است که مانع پیشرفت جامعه و تهدیدی بر بقا آن می شود؛ چرا که در همین دو امر مردم ضربه می بینند و سبب بوجود آمدن نارضایتی ها از بی عدالتی ها می شود.


حجت الاسلام و المسلمین شجونی در ادامه افزود: باید انتخاب افراد در مجامع اجرایی نظام برحسب لیاقت ها و استعداد ها باشد نه این که صرف آشنایی و نزدیکی از بعد قوم خویش بودن ملاک باشد، و همواره مانع تحقق امری همچون رشوه در ادارات و مجامع اجرای باشیم و سعی کنیم با امر به معروف و نهی از منکر، مانع تحقق بی عدالتی شویم.


شناخت خدا باید در طول زندگی باشد
وی با اشاره به وظیفه خطیر طلاب در این عصر یاد آور شد: طلبگی از بهترین اعمال می باشد و همواره رسالت های سنگینی در جهت بیداری جامعه اسلامی دارند و دعوت به خدا و تبیین معارف اهل بیت علیه السلام بهترین شغل طلاب است.


طلاب مانع تحقق افکار انحرافی در اصل نظام جمهوری اسلامی شوند
حجت الاسلام والمسلمین شجونی در پایان خاطر نشان کرد: ما باید انقلابی زندگی کنیم به این معنا که دردمند باشیم برای حفاظت از منافع انقلاب اسلامی، چرا که این انقلاب فرزند امام راحل و فرزند حوزه علمیه است، طلاب باید با امر معروف و نهی از منکر مانع تحقق افکار انحرافی در اصل نظام جمهوری اسلامی شوند. اما متاسفانه امروزه کسی بخواهد مفاهیم اسلامی را بیان کند تندرو می نامند، باید بدانیم که شاگرد امام صادق علیه السلام هستیم و درست حرکت و عمل کنیم تا روحانی شایسته باشیم.

 

منبع : حوزه

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com