کد خبر ۳۳۷۵۳ انتشار : ۱۶ دی ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۱۶

نقد و معرفی کتاب های رمان در كتابخانه علامه اميني

کتابخانه علامه امینی کتاب بارهستی را با حضور علاقمندان به نقد و بررسی گذاشت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم نا)، به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان قم، کتاب "بار هستی" نوشته‌ میلان کوندرا با حضور اعضا و منتقد رقیه ندیری عصر دوشنبه 14 دی برگزار شد.


رقیه ندیری در این نشست به نوع تفکر و دیدگاه نویسنده پرداخت و تصریح کرد: نویسنده رمان "بار هستی" اندیشه نگر است و گرایش به مسائل و موضوعات فلسفی دارد. وی با اشاره به مقدمه کتاب که میلان کوندرا آن را تاریخی نمی داند افزود: نگارش این کتاب به لحاظ فرم ادبی بسیار سنگینی است و خواننده باید صبر و تحمل بیشری را از خود نشان دهد.


این منتقد موضوع کتاب را در رابطه با بشر و نقش آن در جهان هستی دانست و اظهار داشت: کوندرا به تنهایی انسان در نظام آفریش پرداخته و در آن مفاهیم و واژگان پیچیده فلسفی را بکار برده است.


در ادامه بهمنی از نویسندگان جوان کانون ادبی داستان خود را با عنوان "زن‌های عاشق" و محتوایی غمگین خواند و سپس به نقد و بررسی گذاشته شد.


زهرا آقایی مسئول بخش کودک و نوجوان نشست های کانون ادبی را پربارتر از گذشته خواند و افزود: حداقل نتیجه این نشست ها تقویت اعتماد به نفس، فن بیان، ترغیب و تشویق به امر نویسندگی است که نقش بسزایی در گسترش فرهنگ کتابخوانی و اعتلای فرهنگ فارسی و ادبیات خواهد داشت.


در پایان کتاب «تاریک ماه» نوشته‌ "منصور علیمرادی" به عنوان رمانی موفق برای مطالعه معرفی شد.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com