کد خبر ۳۳۷۶۷ انتشار : ۱۶ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۲۸
نماینده مردم قم در مجلس:

ملت عربستان جلوی خودسری‌های حکام نادان سعودی را بگیرد

احمد امیرآبادی‌فراهانی، نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: نخبگان و مردم عربستان نباید اجازه دهند یک سری افراد نادان که سکان‌دار مدیریت کشورشان شده‌اند اینقدر به ملت عربستان و جهان اسلام ضربه بزنند.

احمد امیرآبادی‌فراهانی گفت: جمهوری اسلامی ایران آنقدر در منطقه قدرتمند است که از قطع رابطه با عربستان ضرر نمی‌کند بلکه این عربستان است که از این کار در مسایل منطقه‌ای، سیاسی و اقتصادی ضربه خواهد خورد.

وی ماهیت دولت عربستان را تروریستی توصیف کرد و گفت: دولت عربستان در طول سال‌های گذشته در راستای ترویج تروریسم در منطقه فعالیت زیادی داشت و با اعزام گروه‌های تروریستی به کشورهای مختلف از جمله بحرین، سوریه، یمن و عراق ماهیت تروریستی خود را نشان داد.

امیرآبادی‌فراهانی تاکید کرد: نخبگان و مردم عربستان نباید اجازه دهند یک سری افراد نادان که سکان‌دار مدیریت کشورشان شده‌اند اینقدر به ملت عربستان و جهان اسلام ضربه بزنند.

وی افزود: دولت عربستان عامل ایجاد اختلاف در بین مسلمانان و کشورهای اسلامی شده و در امت اسلامی تفرقه ایجاد کرده است و البته همین رفتارها مایه در انزوا قرار گرفتن حاکمان دولت عربستان خواهد شد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با اشاره به تلاش‌های ایران برای ایجاد وحدت بین شیعه و سنی گفت: اکنون مسلمانان دنیا آگاه شده‌اند و ماهیت دولت عربستان برایشان معلوم شده و می‌دانند جمهوری اسلامی ایران بر اساس پیام وحدتی که برای همه مسلمانان در سراسر دنیا دارد قطعا هم در داخل و هم در خارج در پی ایجاد وحدت و الفت بین شیعه و سنی است.

امیرآبادی‌فراهانی با اشاره به مسئله حج اظهار کرد: ادامه یافتن یا نیافتن حج یک مسئله فقهی است و به تصمیم‌گیری شورای حج و شورای عالی امنیت ملی مربوط است و جزو مباحثی است که حکم حکومتی رهبر معظم انقلاب را می‌طلبد.

وی با بیان اینکه امیدی به پیگیری حقوق قربانیان فاجعه منا نیست، خاطرنشان کرد: مسئله فاجعه منا باید از طریق محاکم بین‌المللی پیگیری شود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی افزود: کمیته بین‌المللی حقوق بشر با وجود همه جنایات دولت عربستان در یمن به او کرسی می‌دهد چون این سازمان‌ها با پول نفت او پشتیبانی می‌شوند و از آنجایی که لابی‌های پشت پرده صهیونیستی با حکام سعودی در ارتباط هستند امیدی به نتیجه‌گیری نیست.

وی تصریح کرد: مسئله فاجعه منا باید میان علما، نخبگان و فرهیختگان جهان اسلام مطرح و از این راه پیگیری شود.

 

منبع: فارس

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com