کد خبر ۳۳۷۹۴ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۳۸
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم:

دانشکده طب‌ودین در دانشگاه علوم پزشکی قم راه‌اندازی می‌شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به راه‌اندازی دانشکده طب و دین در قم و فعالیت‌هایی که در این زمینه انجام شده است، گفت: با توجه به ضرورت‌هایی که در قم و در این زمینه وجود داشت وزارت بهداشت این کار را به قم واگذار کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم نا)، ابوالفضل ایرانی‌خواه در دیدار با آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به راه‌اندازی دانشکده طب و دین در قم و فعالیت‌هایی که در این زمینه انجام شده است، اظهارداشت: با توجه به ضرورت‌هایی که در قم و در این زمینه وجود داشت وزارت بهداشت این کار را به قم واگذار کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به اینکه در مدت کوتاهی که این وظیفه را به عهده داشته‌ایم در کارهای زیرساختی و ساختمانی با استفاده از داشته‌های دانشگاه علوم پزشکی و کمک خیران کار را به پیش برده‌ایم افزود: ابتدا که به این اندیشه و ضرورت آن رسیدیم تصور نمی‌کردیم که این میزان کار سخت باشد اما به مرور متوجه آن شدیم ولی با این وجود به این باور رسیده‌ایم که این کار مقدس باید انجام شود.

وی با اشاره به اینکه امیدواریم با همکاری‌های فکری و مادی و معنوی بتوانیم کار را به پایان برسانیم خاطر نشان کرد: در مورد پذیرش و رشته‌هایی که قرار است در دانشگاه تدریس شود در حال تبیین امور هستیم.

ایرانی‌خواه با بیان اینکه جلسه و نشست هم‌اندیشی با حضور اساتیدی از دانشگاه‌های کشور داشتیم که کمک زیادی به برنامه‌ریزی در مورد این دانشکده می‌کند افزود: اقداماتی در زمینه انتخاب سرفصل‌ها برای دروس دانشکده در حال جمع‌آوروی است و برای اینکار از اساتید حوزه و دانشگاه استفاده می‌کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم خاطر نشان کرد: در زمینه اخلاق پزشکی ارتباطاتی با مراکز فقهی و علمی مانند جامعه المصطفی العالیمه داریم و در حال تبیین موارد و نحوه‌های راه اندازی دانشگاه هستیم.

 

منبع: تسنيم

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com