کد خبر ۳۳۸۲۷ انتشار : ۲۰ دی ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۳۷
پیام آیت الله نوری همدانی به مراسم یوم الله 19 دی:

حراست انقلاب و حمایت از ولی فقیه بر همگان لازم است

آیت الله نور همدانی با برشمردن عوامل مهم و اثرگذار بر پيروزي انقلاب اسلامي گفت: امروز حفظ و حراست این نظام و انقلاب و آرمان امام و خون شهداء و حمایت از ولی فقیه بر همگان لازم است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم نا)، به نقل از روابط عمومی سپاه استان قم، آیت الله حسین نوری همدانی در پیامی به مراسم یوم الله 19 دی که به همت ناحیه مقاومت بسیج امام حسین(ع) سپاه امام علی بن ابی طالب(ع) در مجتمع امام خمینی(ره) جنب گلزار شهداء علی بن جعفر(ع) برگزار شد، چنین آورده است:

با عرض سلام و تحیت به محضر آن مجمع محترم و با معنویت که در کنار تربت پاک شهیدان بنام شهداء 19 دی برگزار گردیده است.
 
انقلاب اسلامی ایران که به لطف خداوند متعال و با عنایت خاص حضرت بقیه الله (اعظم روحی له فداء) و رهبری فقیه و فرزانه و سلاله پاک حضرت خاتم الانبیاء (ص)، امام خمینی(ره) و همت بلند مردم مسلمان ایران اسلامی به وقوع پیوست، دارای مقدمات و زحمات فراوانی بوده است، در این راه پر برکت و مقدس از آغاز نهضت اسلامی چند چیز نقش مهم و اصلی را ایفا نمودند که لازم به ذکر است، تا همچنان برای حفظ و نگهداری انقلاب عظیم ملت ایران از آن نگهداری نمائیم.
 
اولین عنصر در نهضت، اصل و محوری ایمان بوده است که مردم ایران اسلامی از آغاز تا کنون آن را جزء عقیده دینی خود دانسته و بر این اساس همیشه با توکل به ذات اقدس حق و با شعارهای اسلامی مسیر خود را ادامه می دهند و با محوریت قرآن کریم و پیامبر (ص) ماندگار خواهد بود.
 
عامل دوم رهبری الهی حضرت امام(ره) بوده که سالهای طولانی حصر و حبس و تبعید و از آنجا با تربیت نفوس توانست مردم را آماده کند و تلاش نماید که یک حکومت اسلامی تأسیس نماید و از زیر بار استکبار و استبداد نجات دهد.
 
سومین عنصر تاثیر گذار، مردم تربیت شده از مکتب پیامبر و اهلبیت(ع) و هدایت شده امام راحل که در سالهای صولانی امام(ره) توانست آنها را برای جهاد و مقابله با استکبار و استعمارگران آماده کند.
 
اوج این همراهی را می توان در قیام خونین 19 دی دید که مردم چگونه بعد از سالها تربیت اسلامی از جانب رهبر الهی خود به صحنه آمدند و جواب حکومت ننگین پهلوی را دادند وقتی که رژیم شاهنشاهی پهلوی می خواست مطمئن شود که آیا تبعیدی که انجام داده و رهبر را از ملت جدا کرده، مردم از این فاصله زمانی و مکانی پیش آمده نسبت به رهبر، بی تفاوت بوده اند یا خیر؟ لذا آن مقاله ننگین را نوشتند ولی دیدند که ارتباط مردم با رهبر ارتباط معنوی است و عشق و علاقه در آحاد مردم موج می زند.
 
در این میان علماء و طلاب حوزه مقدسه و مردم قم حقیقتاً نقش اساسی داشته اند و این قیام 19 دی بود که حرکت انقلاب اسلامی را شدت داد و پیام خون این شهداء را به تمام ایران رسید و نتیجه آن پیروزی 22 بهمن 57 بوده است و امروز حفظ و حراست این نظام و انقلاب و آرمان امام و خون شهداء و حمایت از ولی فقیه بر همگان لازم است.
 
در پایان علو درجات را برای امام و شهداء مسئلت نموده و از درگاه خداوند توفیق همگان را خواهانم.
 
واسلام علیکم و رحمه الله
 
حسین نوری همدانی

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com