کد خبر ۳۳۸۰۹ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۵۸
آیت الله نوری همدانی:

هدایت مدبرانه آیت الله خامنه ای کشتی انقلاب را به ساحل امن رسانده است/ 19دی نقطه عطفی در تاریخ انقلاب است

حضرت آیت الله نوری همدانی هدایت های داهیانه و مدبرانه رهبر معظم انقلاب را عامل امنیت، اقتدار و عزت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دانست و از همگان خواست با حفظ وحدت و همدلی در نگهداری این انقلاب بکوشند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم نا)،حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید، در دیدار اقشار مختلف مردم، 19 دی را یک روز ماندگار در تاریخ انقلاب اسلامی دانست و از این روز به عنوان یوم الله یاد کرد.


 
حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان این که قبل از انقلاب اسلامی، مردم ما تحت سلطه استکبار و استعمار بودند، تصریح کرد: حضرت امام رضوان الله تعالی علیه با اخلاص و توکل با قیام خود توانستند مردم را بیدار و با همراهی و حمایت آنان انقلاب اسلامی را به پیروزی برسانند.


 
وی با تشریح عوامل مؤثر در شکل گیری قیام 19 دی، یادآورشد: علما و روحانیان در قم تلاش می کردند سخنان و بیانات حضرت امام را به گوش مردم برسانند.


                                                                            
این مرجع تقلید با تاکید بر این که حضرت امام در طول حرکت قیام خود لحظه ای ساکت و بی تفاوت نبودند و در این راه متحمل مرارت ها و سختی های بسیاری شدند، گفت: محبت حضرت امام(ره) در دل های همه مردم موج می زد و همین مساله نیز سبب همراهی آنان شد.
 
حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به انتشار مقاله ای تحت عنوان استعمار سرخ و سیاه در روزنامه اطلاعات، گفت: انتشار این مقاله در هفدهم دی ماه خشم علما و مراجع را به دنبال داشت، دروس علما و بازار قم تعطیل شد و مردم و روحانیان رهسپار بیوت مراجع و علما شدند.
 


وی مردم متعهد قم را پیشگام در دفاع از ارزش های دینی و نهضت حضرت امام توصیف کرد و گفت: در قیام 19 دی شماری از مردم قم بر اثر حمله ماموران رژیم به شهادت رسیدند و همین مساله نیز جرقه های پیروزی انقلاب را روشن کرد و سرانجام در بهمن 1357 انقلاب اسلامی به پیروزی رسید و دست استکبار جهانی از این مملکت کوتاه شد.


 
حضرت آیت الله نوری همدانی تاکید کرد: هر ساله باید سالروز قیام 19 دی بسیار پر رنگ و باشکوه گرامی داشته شود و ابعاد نهضت جهانی حضرت امام واکاوی و تبیین شود.


 
وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر این که انقلاب اسلامی هدیه الهی است و همه باید در حفظ آن کوشا باشند، اظهار داشت: بعد از ارتحال حضرت امام، حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب به خوبی کشتی انقلاب اسلامی را در دریای متلاطم هدایت کردند و به ساحل امن و آرامش رسانده اند.


 
این مرجع تقلید یادآورشد: بعد از فتنه سال 88 بنده به استان های بسیاری مسافرت کرده ام و از نزدیک شاهد عشق و دلدادگی آنان به انقلاب اسلامی، ارزش های دینی و رهبر معظم انقلاب بوده ام.


 
وی با بیان این که امروز حمایت از انقلاب اسلامی رهبر معظم انقلاب وظیفه همگانی است، گفت: این انقلاب زمینه ساز ظهور امام عصر(عج) است؛ همه باید با وحدت و همدلی در نگهداری این انقلاب که هیمنه پوشالی مستکبران را درهم شکسته بیش از پیش کوشا باشند.

 

منبع: رسا

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com