کد خبر ۳۲۰۰۸ انتشار : ۱۲ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۴۹
در دیدار با جمعی از طلاب بلوچستان مطرح شد

توصیه‌های اخلاقی آیت‌الله نوری همدانی به طلاب بلوچستان

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به اینکه باید طلاب بر اساس زمان و به فراخور آن عمل کنند، گفت: علم بدون اخلاص برکت ندارد، طلاب باید ارکان، ثمرات و اهداف انقلاب را شناخته و نسبت به شناخت آسیب‌های انقلاب اهتمام ورزند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، آیت‌الله حسین نوری‌همدانی ظهر امروز در دیدار با جمعی از طلاب بلوچستان، با اشاره به اینکه هرطلبه‌ای در زندگی خود دو مرحله را باید پشت سر بگذارد، اظهارداشت: مرحله اول تحصیل و تعلم و تعلیم است و مرحله دوم خودسازی و تجهیز خود برای آینده است.

مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه طلاب بعد از گذراندن مرحله دوم به عنوان عالم در صحنه اجتماع قدم می‌گذراند، افزود: بهترین شغل، شغل طلبگی است و باید طلاب بر شغل خود افتخار کنند و بر آن ببالند.

استاد برجسته حوزه علمیه با اشاره به اینکه طلبگی شغلی با برکت است، خاطرنشان کرد: روایات فراوانی در تکریم مقام طلاب داریم و در روایات آمده است که خداوند کسانی که در راه طلبگی گام برمی دارند را دوست دارد.

وی با بیان اینکه باید در امر طلبگی چند اصل را رعایت کنیم، تصریح کرد: اخلاص یکی از اصولی است که باید هر طلبه‌ای در کار خود لحاظ کند و بدون اخلاص علم برکت پیدا نمی‌کند.

آیت‌الله نوری‌همدانی با اشاره به اینکه اگر در تعلیم علم اخلاص داشته باشیم، می‌توانیم تأثیر آن را هم در جامعه و هم در خودسازی ببینیم، افزود: افرادی مانند شیخ طوسی و شیخ صدوق نمونه‌ای از تعلیم و تعلم با اخلاص بوده‌اند.

استاد برجسته حوزه با بیان اینکه داشتن همت بلند دومین اصل است که باید طلاب مدنظر قرار دهند، تصریح کرد: باید در راه تحصیل علم فقیه و مجتهد بود و بدون اجتهاد نمی‌توان به هدف خود رسید.

وی با بیان اینکه سومین اصل در طلبگی اراده و تصمیم قاطع است، افزود: کسب علم، کار سخت و مشکلی است اگر جدی و با اراده گام برنداریم، نمی‌توانیم موفق شویم و انسان سست و تنبل نمی‌تواند طلبه موفق باشد.

آیت‌الله نوری‌همدانی با بیان اینکه سعی و کوشش و اهتراز از سستی از دیگر اصولی است که باید لحاظ شود، تصریح کرد: طلاب باید الگوی نظم برای مردم باشند و رفتار و اعمالشان نشان از نظم باشد.

استاد برجسته حوزه با اشاره به اینکه طلاب باید در بیان و قلم قوی باشند، افزود: اصل دیگری که طلاب باید به آن توجه داشته باشند زمان‌شناسی است و باید تشخیص دهند که زمان امروز با سال‌های گذشته تفاوت کرده و باید در هر زمانی به فراخور آن تصمیم گیرند.

وی افزود: طلاب باید ارکان، ثمرات و اهداف انقلاب را شناخته و نسبت به شناخت آسیب‌های انقلاب اهتمام ورزند.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com