کد خبر ۳۳۸۳۱ انتشار : ۲۰ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۱۲

پژوهشگران بر‌تر دانشگاه حضرت معصومه (س) تجلیل شدند

مراسم تجلیل از پژوهشگران بر‌تر دانشگاه حضرت معصومه (س) با حضور پژوهشگران و اندیشمندان این دانشگاه برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم نا)، علیرضا باقری ثالث در مراسم تجلیل از پژوهشگران بر‌تر دانشگاه که در سالن همایش‌های این دانشگاه برگزار شد، با اشاره به اینکه وجه مشترک خواسته‌های همه مراجع عظام تقلید افزایش سطح عملی است، گفت: سیاست دانشگاه حضرت معصومه (س) جذب اساتید با سطح علمی بالا و افزایش رشته‌های تحصیلی موجود در دانشگاه است.
 
 رئیس دانشگاه حضرت معصومه (س) با بیان اینکه اساتید باید در ارائه مقالات مشترک فعالانه عمل کنند، افزود: مقرر شده که حداقل ۱۵ درصد بودجه‌های هزینه‌ای دانشگاه در زمینه پژوهشی صرف گردد.
 
 باقری ثالث با اعلام حمایت دانشگاه از طرح‌های کاربردی در دانشگاه گفت: برگزاری همایش های علمی راهکاری مناسب به منظور یافتن موضوعات کاربردی در زمینه پژوهش است.
 
 در ادامه مراسم حسن زارعی متین با اشاره به تقویت فرهنگ پژوهشگری پرداخت و گفت: فعالیت در حوزه پژوهشگری یک کار حرفه‌ای است و روحیات خاصی را می‌طلبد.
 
 مشاور رئیس دانشگاه حضرت معصومه تصریح کرد: اهمیت سرمایه اجتماعی در زمینه پژوهش علوم انسانی غیر قابل انکار است و دلیل اینکه در حوزه پژوهش ضعیف هستیم نبود سرمایه اجتماعی است.
 
 سپس سید حسین اخوان علوی با اشاره به اینکه ظرفیت‌های پژوهشی در اسناد بالادستی بسیار بالا است، تصریح کرد: ظرفیت‌های حاضر به شکل قوانین ارائه شده است و از همین روباید پژوهشگران نسبت به نظام پژوهشی کشوربه لحاظ قانونی اشراف پیدا کنند.
 
 رئیس پارک علم وفناوری قم تصریح کرد: باید اعضای هیات علمی دانشگاه با دستگاه‌های اجرایی ارتباط داشته باشند همچنین با انجام این کار از هزینه‌های دستگاه‌ها کاسته می‌شود.
 
 وی با بیان اینکه در حال حاضر ۳۵ پارک علم و فناوری در کشور وجود دارد، گفت: مرکز رشد علوم انسانی استان قم نزدیک به ۲۰ شرکت را تحت پوشش خود قرار داده است.
 
 اخوان علوی تصریح کرد: دانشگاه حضرت معصومه (س) باید در زمینه فناوری‌های نرم و هویت ساز فعالیت‌های جدی داشته باشد.
 
 در پایان مراسم از پژوهشگران نمونه این دانشگاه تجلیل به عمل آمد.

 

منبع: خبرگزاري دانشجو

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com