کد خبر ۳۱۸۴۰ انتشار : ۶ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۳۸
دبیر هیئت ورزش‌های ناشنوایان استان قم:

کشتی‌گیر ناشنوای قم صاحب نشان برنز کشور شد

دبیر هیئت ورزش‌های ناشنوایان استان قم از موفقیت کشتی‌گیر ناشنوای قم در کسب مقام سوم و نشان برنز رقابت‌های قهرمانی ناشنوایان کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، سیدوحید غیاثی اظهار کرد: رقابت‌های کشتی فرنگی و آزاد قهرمانی ناشنوایان کشور در حالی به کار خود پایان داد که حاصل تلاش تیم اعزامی هیئت ورزش‌های ناشنوایان استان قم به این رقابت‌ها کسب یک مقام سومی و نشان برنز بود.

وی ادامه داد: ورزشکاران عضو هیئت ورزش‌های ناشنوایان استان قم در رشته‌های مختلفی همچون فوتبال، فوتسال، والیبال، تکواندو، کاراته و کشتی فعال هستند و خوشبختانه در ادامه روند رو به رشد و تداوم افتخارآفرینی‌های خود در کشتی قهرمانی کشور صاحب مدال شدند.

دبیر هیئت ورزش‌های ناشنوایان استان قم افزود: کشتی ناشنوایان قم از مسابقات جهانی سال گذشته نیز یک مقام ارزشمند چهارمی در کارنامه دارد و با توجه به کارهای خوبی که در هیئت در حال انجام است به زودی در میادین داخلی و برون‌مرزی موفق‌تر از این شاهد درخشش کشتی‌گیران ناشنوای قم خواهیم بود.

وی یادآور شد: بر اساس برنامه‌ریزی فدارسیون ورزش‌های ناشنوایان کشورمان، رقابت‌های کشتی آزاد و فرنگی ناشنوایان قهرمانی کشور به میزبانی تهران به انجام رسید و در حالی نفرات و تیم‌های برتر مشخص شدند که سهم قم یک نشان برنز در وزن 85 کیلوگرم کشتی فرنگی بود.

غیاثی عنوان کرد: در واقع این چهل و دومین دوره مسابقات کشتی آزاد و فرنگی ناشنوایان قهرمانی کشور بود که ویژه رده سنی بزرگسالان به انجام رسید و با برنامه‌ریزی فدراسیون ورزش‌های ناشنوایان و همکاری فدراسیون کشتی این رقابت‌ها از نظر کمی و کیفی در سطح بالایی برگزار شد.

وی خاطرنشان کرد: در این دوره از رقابت‌‌ها مجموعا 180 کشتی‌گیر ناشنوا از 23 استان کشور در تلاش برای به دست آوردن مدال‌های طلا، نقره و برنز اوزان مختلف هر دو رشته کشتی آزاد و فرنگی به میزبانی شهر تهران با یکدیگر سرشاخ شدند.

دبیر هیئت ورزش‌های ناشنوایان استان قم افزود: مسابقات رشته کشتی فرنگی ناشنوایان قهرمانی کشور در اوزان 59، 66، 71، 75، 80، 85، 98 و 130 کیلوگرم به انجام رسید و در وزن 85 کیلوگرم سیدمحمدمهدی میره‌ای برای تیم هیئت ورزش‌های ناشنوایان قم مدال برنز گرفت.

وی یادآور شد: در  دیدار نهایی رقابت‌های وزن 85 کیلوگرم کشتی فرنگی میثم قبشه‌دزفولی از تیم هیئت ورزش‌های ناشنوایان خوزستان با غلبه بر محمد مرادی از تهران به مقام نخست و عنوان قهرمانی دست یافت تا نماینده تهران در جایگاه دوم قرار بگیرد.

غیاثی بیان کرد: در رده‌بندی پایانی این وزن بعد از نمایندگان خوزستان و تهران، سیدمحمدمهدی میره‌ای از تیم هیئت ورزش‌های ناشنوایان استان قم به اتفاق عبدالرحمن امیری از تیم هیئت کشتی استان کرمانشاه در جایگاه سوم مشترک ایستاده و نشان برنز کسب کردند.

وی با اشاره به رده‌بندی بخش تیمی این دوره از پیکارها، اظهار کرد: در رده‌بندی تیمی اصفهان با کسب 58 امتیاز، البرز با کسب 48 امتیاز و لرستان با کسب 46 امتیاز بالاتر از سایر تیم‌های شرکت کننده به ترتیب مقام‌های اول تا سوم را به خود اختصاص دادند.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com