کد خبر ۳۳۸۴۵ انتشار : ۲۰ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۵۵
فرمانده انتظامي استان قم:

تامين امنيت همه جانبه مردم قم با اجراي طرح عملياتي ذوالفقار 6

فرمانده انتظامي استان از اجراي طرح عملياتي ذوالفقار 6 با هدف تامين امنيت همه جانبه مردم با رمز "يا علي بن ابيطالب" و با همکاري بيش از 250 نفر از کارکنان زبده در بخش هاي اطلاعاتي، انتظامي و عملياتي در سطح استان خبرداد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم نا)، سردار کاظم مجتبايي در این زمینه گفت: طرح مشترک ذوالفقار 6، با همکاري بيش از 250 نفر از کارکنان زبده در بخش هاي اطلاعاتي، انتظامي و عملياتي در سطح شهر اجرا مي شود.

وي با اشاره به اهداف اين طرح عملياتي، افزود: اهدافي که اين طرح عملياتي مشترک دارد زمين گير کردن و برخورد جدي با مجرمان خطرناک، دوم ارتقاء و بهبود شاخصه‎هاي امنيتي، اجتماعي و سوم کسب رضايتمندي و اعتماد عمومي است.

مجتبايي ادامه داد: پليس در اوقات مختلف شبانه روز و در تمامي صحنه‎هاي اطلاعاتي و در مبارزه بي امان با مجرمان خطرناک همواره آماده است و به عنوان سربازي مقتدر همراه با منطق و اخلاق براي تامين امنيت همه جانبه مردم استان قم عمل مي کند.

وي با اشاره به اهميت و حساسيت اين طرح عملياتي خاطرنشان کرد: با توجه به برنامه‎ريزي مناسب و همچنين هماهنگي‎هاي صورت گرفته، کارکنان بايد در اين طرح دقت لازم را در ماموريت‎هاي واگذارشده داشته باشند.

فرمانده انتظامي استان قم اضافه کرد: بنابراين، مجرميني که مورد هدف هستند و احکام قضائي براي بازرسي از منازل آنها، گرفته شده، تحت تعقيب قرار مي گيرند و با آنها برخورد مي شود، شناسايي، دستگيري و بازرسي منزل با دقت لازم باشد، بنابراين نبايد به ديگران صدمه اي وارد شود و ديگران مورد اذيت قرار نگيرند.

مجتبايي با اشاره به تفاوت اين طرح با ديگر طرح هاي عملياتي تصريح کرد: تفاوت اين طرح عملياتي با ساير طرح هاي عملياتي ديگر در دو بخش است، يکي اينکه اين طرح به طور غير رسمي و غيرمحسوس از دو شب پيش آغاز شده و ماموران در پليس آگاهي و همچنين پليس مبارزه با مواد مخدر و پليس اطلاعات فعاليت هايي را داشتند و بخش نهايي آن به صورت آشکار انجام مي شود؛ دومين تفاوتي که با ساير طرح ها دارد اين است که بخشي از اين طرح عمليات مشترک برون استاني است يعني عده اي از کارکنان در ساير استان ها در تعقيب سارقان هستند.



کشف حدود 318 کيلو انواع مواد مخدر
مجتبايي پس از پايان طرح عمليات ذوالفقار 6 در تشريح نتايج حاصله از اجراي اين طرح، اظهارکرد: طي سه روز اجراي اين طرح، حدود 318 کيلو انواع مواد مخدر کشف شد.

وي با اشاره به دستگيري يک قاتل به همراه هشت همدست وي ادامه داد: کشف 44 مورد انواع سرقت و دستگيري 383 نفر متهم اعم از سارق، معتاد و اراذل و اوباش از نتايج مثبت اين طرح بوده است.

وي افزود: در اين طرح 224 دستگاه موتور سيکلت و 140 خودرو متخلف توقيف و 11دستگاه موتور سيکلت داراي سابقه سرقت کشف شد.

مجتبايي ادامه داد: 89 باب قهوه خانه و ضايعاتي پاکسازي و پلمب و 338 دستگاه تجهيزات در يافت از ماهواره کشف شد.

فرمانده انتظامي استان قم خاطرنشان کرد: در طول اجراي اين طرح 527 نفر نيز مورد تذکر و ارشاد پليس قرار گرفتند.

 

منبع: ايسنا

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com