کد خبر ۳۰۷۴۵ انتشار : ۱ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۴۱
فرمانده انتظامی استان قم مطرح کرد

ثواب یک شب بیداری برای حفظ امنیت جامعه در دیدگاه یک مرجع تقلید

فرمانده انتظامی استان قم به دیدار یکی از مراجع تقلید با فرمانده وقت ناجا در گذشته اشاره کرد و گفت: معظم‌له در این دیدار فرمود حاضرم 70 سال عبادت و نماز شب خود را بدهم و در مقابل آن، ثواب یک شب بیداری و تلاش خالصانه شما برای تامین امنیت جامعه را داشته باشم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از پایگاه خبری پلیس، کاظم مجتبایی در مراسم روز سرباز فرماندهی انتظامی استان قم که در سالن اصناف برگزار شد، اظهار کرد: سربازان در راستای تامین نظم و امنیت کشور، دفاع از ارزش‌ها و مبارزه با هنجارشکنی‌ها نقش تعیین کننده‌ای دارند و از جایگاه ویژه‌ای در دین و احادیث برخوردارند.

وی در ادامه با اشاره به پدیده‌ها و موجودات مختلف عالم هستی عنوان کرد: نوع اول پدیده‌های جهان هستی، جامدات هستند که فقط جسم دارند و جان، عاطفه، غریزه و عقل و منطق ندارند و طبیعی است که از آن‌ها پرسش و پاسخی صورت نمی‌گیرد.

فرمانده انتظامی استان ادامه داد: در درجه دوم، نباتات، گیاهان و درختان هستند که علاوه بر جسم، جان نیز دارند و از آب و نور و... تغذیه می‌کنند ولی آن‌ها نیز مورد پرسش و پاسخ قرار نمی‌گیرند.

مجتبایی حیوانات و جانوران را نوع سوم موجودات جهان هستی دانست و گفت: حیوانات علاوه بر جسم و جان، غریزه نیز دارند، ولی در خصوص چگونه گذراندن عمر از آن‌ها نیز در روز قیامت سئوال نمی‌شود، مگر آنکه انسانی به آن‌ها ظلم کرده و به حقوق آن‌ها تجاوز کرده باشد که در این صورت، آن‌ها محشور می‌شوند و برای انسان اقامه دعوا می‌کنند.

وی عنوان کرد: انسان گروه دیگر موجودات هستند که علاوه بر جسم، جان، غریزه و عاطفه، دارای عقل و منطق نیز هست که این هم می‌تواند موجب پیشرفت و تعالی باشد و حتی از فرشتگان نیز بالاتر قرار گیرد و هم می‌تواند موجب شود تا انسان راه ضلالت را در پیش گرفته و از شیطان پیروی کند.

فرمانده انتظامی استان قم در ادامه به سرمایه عمر و زندگی انسان اشاره کرد و افزود: در مقاطعی از زندگی یعنی دوران جوانی، این سرمایه از جایگاه ویژه‌تری برخوردار است و یکی از پرسش‌های مهم در محشر از انسان این است که این دوران را در چه راهی هزینه کرده است، آیا صرف ارتقاء اخلاق، تحصیل علم، کسب معرفت، خدمت به جامعه، کمک به پدر و مادر و هم‌نوع کرده است و یا در راه فعالیت‌های بیهوده، مردم آزاری و تجاوز به حقوق دیگران هزینه کرده است.

مجتبایی بیان کرد: جوان‌ها با توجه به توان جسمی و ذهنی بالای خود، برای کسب علم، انجام کار و خدمت به جامعه مستعدترند و برای عبادت پروردگار نیز دارای آمادگی بالاتری هستند، پس بدین دلیل از این دوران بیشتر سوال خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه انسان نباید عمر خود و به خصوص سنین جوانی را به بیهودگی بگذراند گفت: باید در سنین جوانی شیطان نفس خود را سرکوب کرده و انسانیت و اخلاق و دین داری را در خودمان تقویت کنیم.

فرمانده انتظامی استان قم در ادامه به دیدار یکی از مراجع تقلید با فرمانده وقت ناجا در سالیان گذشته اشاره کرد و گفت: معظم‌له در این دیدار فرمود، من حاضرم 70 سال عبادت و نماز شب خود را بدهم و در مقابل آن، ثواب یک شب بیداری، پاسداری و تلاش خالصانه شما برای تامین امنیت جامعه را داشته باشم.

 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com