کد خبر ۳۳۸۷۵ انتشار : ۲۱ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۰۰
هشدار پلیس قم به خرید کنندگان از طریق سایت های اینترنتی؛

ترفند سارقان براي فروش اموال مسروقه در سايت «ديوار» رو شد

سرهنگ احمد کرمی رئيس پليس آگاهي فرماندهي انتظامي استان قم با اشاره به ترفند سارقان براي فروش اموال مسروقه در سايت ديوار، بر لزوم هوشياري بيشتر شهروندان نسبت به اين موضوع تاکيد کرد و اظهار داشت: متاسفانه افرادي از اين طريق صاحب مال نامشروع مي شوند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم نا)، در پي وقوع چندين فقره سرقت خودرو و موتورسيکلت و به فروش گذاشتن آنها توسط سارقان در سايت ديوار و يا رجوع سارق به عنوان خريدار و استفاده از ترفندهاي مختلف جهت سرقت خودرو و موتورسيکلت، سرهنگ"احمد کرمي"به شهروندان نسبت به اين مسئله هشدار داد.


به گفته رئيس پليس آگاهي استان قم با توجه به اينکه خريد و فروش اموال مسروقه در ماه هاي اخير از اين طريق افزايش داشته، بر لزوم اقدامات موثر و همه جانبه در حوزه پيشگيري تاکيد کرد.


وي تصريح کرد:اينترنت ابزاري است که ارتباطات را تسهيل کرده، به گونه اي که تمامي اختراعات گذشته بشر نتوانسته رقابتي با آن داشته باشد و از زمان ابداع که ابتدا انحصاري و سپس شکل عمومي به خود گرفته و مورد استفاده عامه مردم شد، کسي تصور نمي کرد که اين فناوري چنان امکان ارتباطي بوجود آورد و باعث زمينه سازي و بستري براي انجام جرائم شود.


رئيس پليس آگاهي استان قم گفت:امروزه برخي سايت ها مانند ديوار به بستري جهت تبادل افکار، گفتگو و همچنين معامله محل کسب و کار تبديل شده که طيف وسيعي از مردم از آن استفاده و آن را ترويج مي دهند و مورد وثوق و اطمينان مردم است اما اين هدف يعني خريد و يا فروش اجناس به قيمت دلخواه بدون پرداخت هزينه به بنگاه و يا سمساري و عدم نظارت اصناف و مسئولين راه را براي بروز جرائم گوناگون از جمله سرقت باز گذاشته است.


سرهنگ کرمي در پايان با بيان اينکه متاسفانه افرادي از اين طريق صاحب مال نامشروع مي شوند، بر لزوم هوشياري مردم و انجام راهکارهاي مقابله اي در حوزه تاکيد کرد.

 

منبع: فردونيوز

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com