کد خبر ۳۳۸۸۶ انتشار : ۲۱ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۰۵

نگاه هنرمندانه به قرآن موضوع سومین جلسه کارگاه اقتباس دراماتیک از قرآن

سومین جلسه از سلسله نشست‌های اقتباس دراماتیک از قرآن کریم با رویکرد مواجهه هنرمند با قرآن و نگاه هنرمندانه به متون قرآنی برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم نا)، به نقل از روابط عمومی حوزه هنری استان قم، سومین جلسه از سلسله کارگاه‌های «اقتباس دراماتیک از قرآن کریم» با ارائه مباحثی توسط محقق، پژوهشگر و استاد دانشگاه آقای دکتر محمدعلی خبری و همراهی دیگر کارشناسان این کارگاه برگزار شد.

در این نشست که با رویکرد مواجهه هنرمند با قرآن و نگاه هنرمندانه به متون قرآنی برگزار شد، ابتداء دکتر خبری پیش‌انگاشت ما به خداوند را به عنوان نازل‌کننده قرآن کریم و رویکرد ایمانی که به آن داریم، مرور و تاثیر آن بر مخاطب را مورد ارزیابی قرار داد.

وی با ذکر مثال‌هایی به چگونگی معرفی قرآن توسط آیات قرآن، اشاره نمود. سپس اهمیت نگاه هنرمندانه در خلق اثر و اضافه‌کردن ارزش افزوده به آن را مورد تاکید قرار داد و ضرورت نگاه عمیق‌تر و با تامل را یادآور شد.

در ادامه به صورت کارگاهی و با مشارکت همراهان بازتاب بعضی از تصاویر هنرمندانه مفاهیم قرآن مانند فقر، زندگی، زیبایی، کار و....  همچنین ارزش‌های افزوده خداوند بر آن بررسی شد و روند تغییر هنرمندانه مفاهیم قرآن در نمونه‌های هنری دیگر مانند اشعار حافظ، تحلیل شد.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com