کد خبر ۳۳۹۴۱ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۴۱
سخنان مهم آیت الله یزدی درباره اجتهاد داوطلبان خبرگان؛

فقهای شورای نگهبان تحت هیچ فشاری قرار نمی گیرند

آیت الله یزدی با اشاره به این که در مساله احراز اجتهاد داوطلبان نمایندگی خبرگان قانون تکلیف را مشخص کرده است، گفت: فقهای شورای نگهبان تحت هیچ فشاری درباره هیچ کس حاضر نیستند نظر بدهند و ما غیر از قانون هیچ چیز دیگر را قبول نداریم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم نا)، آیت الله محمد یزدی، عضو فقهای شورای نگهبان دقایقی پیش در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان پنجم سخنان مهمی را در مورد انتخابات و شرایط احراز اجتهاد داوطلبان نمایندگان خبرگان رهبری بیان کرد.

 
آیت الله یزدی با توصیه همگان به رعایت قانون اظهار داشت: تشخیص اجتهاد کاری مشکل و فنی است، در فضای حوزه علما و اساتید گاهی اجازه اجتهاد به برخی از شاگردان و فضلا می دادند تحت عنوان امور حسبیه و مسائلی از این دست که اعتبار آن در همان فضای خاص است.


عضو فقهای شورای نگهبان تاکید کرد: در مساله احراز اجتهاد داوطلبان نمایندگی خبرگان قانون تکلیف را مشخص کرده و گفته احراز شرایط انتخاب شوندگان مجلس خبرگان به عهده فقهای شورای نگهبان است.


آیت الله یزدی خاطرنشان کرد: ما از همه از حوزه های علمیه، بزرگان و مجتهدان درخواست می کنیم قانون رعایت شود و نباید بی‎جهت افکار عمومی را مشوش کرد.


عضو فقهای شورای نگهبان بیان داشت: با صراحت عرض می کنم فقهای شورای نگهبان تحت هیچ فشاری درباره هیچ کس حاضر نیستند نظر بدهند و ما غیر از قانون هیچ چیز دیگر را قبول نداریم.

 

منبع: رسا نيوز

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com