کد خبر ۳۳۹۹۵ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۳۱
رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان استان قم:

حمایت از بخش فرهنگی و کتاب نباید به فراموشی سپرده شود

رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان استان قم گفت: حمایت از بخش فرهنگی و کتاب نباید به فراموشی سپرده شود، اگر از کتاب نشود، قیمت آن افزایش پیدا می‌کند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم نا)، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، حمید خرمی با بیان اینکه بیش از هزار و ٢٠٠ ناشر در قم وجود دارد، اظهار کرد: از این تعداد ناشر تنها نیمی از آنها با توجه به اوضاع نشر فعال هستند و بیش از ٢٠٠ کتابفروشی در قم فعالیت دارند.

وی خاطرنشان کرد: علت رکود بازار کتاب وضعیت اقتصادی حاکم در جامعه است، اکنون مردم بیشتر نیازشان به مایحتاج زندگی است، این امر سبب می‌شود کتاب از سبد کالا خارج شود و در صورت نیاز تنها کتاب‌های درسی، کمک درسی و دانشگاهی خریداری می‌کنند.

رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان استان قم با تاکید بر همکاری سایر نهادها برای برطرف شدن مشکلات نشر گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان فرهنگی هنری شهرداری و سایر وزارتخانه‌ها باید با یکدیگر متحد شوند تا به بحث فرهنگ کتاب و کتابخوانی کمک کنند، تا اوضاع کتاب و کتابخوانی بهتر شود.

وی خاطرنشان کرد: حمایت از بخش فرهنگی و کتاب نباید به فراموشی سپرده شود، اگر از بخش کتاب حمایت صورت نگیرد، قیمت آن افزایش پیدا می‌کند.

خرمی با اشاره به ارائه مجوز به ناشران گفت: هر کس مجوز نشر دریافت کند، به بازار رقابت وارد می‌شود و اگر بتواند رقابت کند، فعالیت می‌کند و اگر نتواند پروانه آنها باطل می‌شود.

وی ضمن مقایسه آمار ناشران و کتابفروشان در کشور و سایر نقاط دنیا گفت: آمار کتابفروشان نسبت به ناشران در همه مکان‌های دنیا بیشتر است، ولی در ایران برعکس است، تولید انبوه کتاب در برابر توزیع مختصر صورت می‌گیرد.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com