کد خبر ۳۴۰۳۹ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۰۵
دبیر همایش طلایه‌داران نقد وهابیت:

نمایشگاه و همایش «طلایه‌داران نقد وهابیت» در قم برگزار می‌شود

دبیر همایش طلایه‌داران نقد وهابیت گفت: نمایشگاه طلایه داران نقد وهابیت از ۲۷ دی ماه به مدت ۵ روز و همایش طلایه‌داران نقد وهابیت یکم بهمن‌ماه در قم برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم نا)، حجت‌الاسلام سیدمهدی علیزاده موسوی صبح امروز در نشست‌خبری همایش طلایه‌داران نقد وهابیت با اشاره به برگزاری این همایش در یکم بهمن‌ماه اظهار داشت: بیش از 30 موسسه فعال در زمینه مقابله با خطرات جریان‌های تکفیری در نشست‌های تخصصی این همایش حضور می‌یابند.

دبیر همایش طلایه‌داران نقد وهابیت با بیان اینکه وهابیت و جریان‌های تکفیری از تمام ظرفیت‌های خود برای مقابله با اندیشه معتدل اسلامی استفاده می‌کند، افزود: در حال حاضر شاهد همگرایی و همکاری گروه‌های مختلف سلفی و وهابی در فضای مجازی و تبلیغی و پژوهش هستیم.

وی خاطرنشان کرد: در نقاط مختلف جهان ردپای اندیشه‌های انحرافی وهابیت دیده می‌شود و روزی نیست که بر‌اساس این تفکر‌ها در جهان خون بی‌گناه ریخته نشود.

علیزاده موسوی با اشاره به لزوم پرهیز از کارهای فرهنگی جزیره‌ای در این حوزه بیان کرد: در شرایط کنونی لازم است تمام مسلمانان فعالیت‌های خود را سامان دهند چرا‌که در حوزه مقابله با فعالیت‌های جریان‌های تکفیری با کارهای مقطعی و جزیره‌ای روبه‌رو هستیم.

دبیر همایش طلایه‌داران نقد وهابیت گفت: بعضی متخصصان و صاحب‌نظران در این حوزه از فعالیت‌های یکدیگر آگاهی ندارند و این عدم اطلاع سبب تراکم فعالیت در بخشی حوزه‌ها و خلأ در حوزه‌های دیگر شده است به‌طوری که درباره عقاید این جریان‌ها آثار متعددی به چاپ رسیده اما در حوزه شناسایی جریان‌های معاصر و نو مانند بوکوحرام و الشباب و بررسی تفاوت‌های فکری و رفتاری آن با کمبود کار پژوهشی مواجه هستیم.

وی با اشاره به اینکه برای موفقیت در این عرصه متمرکز‌شدن تمام امکانات و تدوین نقشه راه و محوریت دادن به کار‌ها لازم است، عنوان کرد: در همین راستا به‌عنوان نخستین گام اقدام به برگزاری همایش طلایه‌داران نقد وهابیت کردیم.

علیزاده موسوی افزود: احصاء موسسه‌های فعال در این عرصه، شناسایی خلأهای موجود، بررسی آسیب‌ها و معرفی راهکار‌ها و راهبردهای مقابله با خطرات جریان‌های سلفی و وهابی از اهداف اصلی این همایش است.

دبیر همایش طلایه‌داران نقد وهابیت با اشاره به تشکیل سه کمیسیون در این همایش خاطرنشان کرد: برگزاری کمیسیون‌های آموزش، پژوهش و تبلیغ با حضور اساتید و صاحب نظران هر عرصه در قالب نشست‌های تخصصی از برنامه‌های دیگر این همایش است.

وی تصریح کرد: صرفاً متخصصان این حوزه برای شرکت در همایش دعوت شده‌اند و در قطب تعمیق باورهای دینی و مقابله با جریان‌های انحرافی میز تخصصی وهابیت تشکیل می‌شود و تمام نتایج و حاصل این همایش مورد بررسی قرار می‌گیرد.

حجت‌الاسلام سعید روستاآزاد معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی نیز با اشاره به خطر جریان‌های تفکیری اظهار داشت: وهابیت در حال حاضر تمرکز خود را بر ایجاد خدشه به وجهۀ رحمانی اسلام و تفرقه بین مسلمانان معطوف کرده و به‌عبارت دیگر تشکیل امت اسلامی را مورد هدف قرار داده است.

وی از لزوم تشکیل جبهه فرهنگی واحد و جمع آوری گروه‌های فعال در این حوزه خبر داد و افزود: در سال‌های اخیر مجموعه‌ای فکری در دفتر تبلیغات اسلامی در قالب قطب‌های فکری تشکیل شده و یکی از موضوعات مطرح در این قطب‌ها مبارزه با توسعه اندیشه وهابیت در سطح جهان است.

روستاآزاد با اشاره به برگزاری نمایشگاه طلایه داران نقد وهابیت از 27 دی‌ماه به‌مدت 5روز در سالن غدیر دفتر تبلیغات اسلامی قم بیان کرد: هدف این نمایشگاه اطلاع‌رسانی فعالیت مجموعه‌های مرتبط با این حوزه و استفاده این گروه‌ها از تجربه‌های یکدیگر و رسیدن به نقطه هم‌افزایی است.

معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی گفت: افتتاحیه این نمایشگاه ساعت 10 صبح فردا با سخنرانی رئیس دفتر تبلیغات اسلامی برگزار می‌شود و آثار و محصولات مجموعه‌های فعال در حوزه مبارزه با وهابیت با تخفیف ویژه ارائه می‌شود.

 

منبع: تسنيم

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com