کد خبر ۳۴۲۶۱ انتشار : ۳ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۴۰

رییس مجمع عمومی جامعه مدرسین: حوزه تنها مرجع صدور اسلام ناب به دنیا است

رییس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، حوزه علمیه را تنها نهاد و مرجعی دانست که باید برای دریافت مبانی دین به آن مراجعه شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم نا)، حجت‎الاسلام والمسلمین احمد فرخ فال روز پنجشنبه در همایش «سخنی با قلب های زنده» در تالار قدس  مجتمع  آموزشی عالی امام خمینی(ره) قم، گفت: امروزه حوزه‎های علمیه و طلاب وظیفه سنگینی در حفظ دین دارند که بر هیچ کسی پوشیده نیست.

وی افزود: این رسالت سنگین بود که مجمع عمومی جامعه مدرسین را برای برگزاری این همایش مجاب کرد؛ امروزه دنیای غرب مردم دنیا را با اسلامی مواجه کرده است که با اسلام ناب، متفاوت است؛ آنها می‎خواهند نگاهی دروغین از اسلام را ارایه کنند.

وی اظهارکرد: امروزه اسلام آمریکایی و لندنی به خورد جوامع مختلف داده می‏ شود؛ به همین دلیل است که رهبر معظم انقلاب با درک اهمیت این جریان، این نامه‎ها را به جوانان غربی فرستادند.

رییس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان کرد: این نامه‎ها دو دسته مخاطب را مدنظر قرارداده بود، نخست مخاطبان عام بود که شامل جوانان غربی بود و دسته دوم نیز شامل متفکرات و فرهیختگان این کشورها بود.

وی گفت: تنها نهادی که باید اسلام ناب را به دنیا معرفی کند و صلاحیت این امر را نیز دارد، تنها و تنها، حوزه‎های علمیه است؛ زیرا طلاب سال‌های سال در این رشته‎ها تحصیل می‎کنند و سال‌ها در این زمینه پژوهش می‎کنند.

این استاد حوزه با اشاره به آیات قرآن کریم پیرامون تبیین اسلام تصریح کرد: تنها علمای برخواسته از بدنه حوزه‎های علمیه هستند که صلاحیت دارند که اسلام را به دنیا عرضه کنند زیرا آنها بدون هوی و هوس و بدون در نظر گرفتن مصالح سیاسی و جناحی تنها به دنبال ارایه چهره ناب اسلامی هستند.

وی گفت: حضور گسترده طلاب در زمینه پژوهش و تبلیغ معارف دین در حقیقت لبیک به ندای رهبرمعظم انقلاب است و تولید فکر و نشر معراف و ارایه چهره ناب معارف اهل بیت(ع) به جهان اسلام مهمترین وظیفه امروز حوزویان است.

وی اظهارکرد: این وظیفه تاریخی از گذشته‎های دور بر عهده حوزه بوده است و فضلا و علمای حوزوی همیشه در راه نشر علوم ینی کوشاه بوده اند و این وظیفه امروز بیش از پیش خودنمایی می‎‏کند.

 

منبع: ايسنا

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com