کد خبر ۳۴۹۸۳ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۵۹
در دانشگاه مفید قم؛

همایش «اسلام و محیط زیست» برگزار شد

همایش اسلام و محیط زیست با هدف بهره‌مندی از ظرفیت‌های تفکر اسلامی و میراث ماندگار آن برای حفاظت، احیاء و توسعه محیط‌ زیست در دانشگاه مفید قم برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم نا)، همایش اسلام و محیط زیست پیش از ظهر چهارشنبه در تالار دکتر قربانیا دانشگاه مفید با حضور علماء، اساتید و دانشجویان برگزار شد.

 مهناز مظاهری معاون آموزش و پژوهش سازمان حفاظت محیط زیست و حجت الاسلام علی عماد معاون پژوهشی حوزه‌های علمیه سراسر کشور از سخنرانان این مراسم بودند.

این همایش به همت اداره کل حفاظت محیط زیست استان قم، دانشگاه مفید و با مشارکت موسسه موضوع‌شناسی احکام فقهی، بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء و جامعه المصطفی العالمیه برگزار شد.

برگزاری سه پنل علمی و تخصصی با عنوان «محیط زیست و نهادهای حوزوی»، «محیط زیست، اقتصاد، اخلاق و معارف اسلامی» و «محیط زیست، فقه و حقوق» با حضور و سخنرانی جمعی از مسئولان اجرایی و صاحبنظران حوزوی و دانشگاهی از برنامه‌های این همایش بود.

گفتنی است این پیش همایش با هدف شناسایی و ترغیب پژوهشگران حوزوی و دانشگاهی به پژوهش در حوزه محیط‌ زیست از منظر اسلام و جلب مشارکت ایشان برای همایش بین‌المللی «دین، فرهنگ و محیط‌ زیست» است که توسط سازمان حفاظت محیط‌ زیست در اردیبهشت ۱۳۹۵ برگزار خواهد شد.

منبع: مهرنيوز

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com