کد خبر ۳۴۰۵۶ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۳۵
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم مطرح کرد

ماجرای نوشتن کتاب «آیة التطهیر» آیت‌الله فاضل لنکرانی

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: پدرم می‌فرمود «آیه‌ شریفه تطهیر برای ما ابهاماتی داشت، به حرم مشرف شدم و به حضرت معصومه(س) عرض کردم کمکی کنید تا این آیه شریفه را بفهمیم. بعد از اینکه به منزل آمدم، نکات بسیار خوبی برای حل آن سؤالات در ذهنم خطور کرد و مجموعه‌ی آن کتابی شد به اسم آیة التطهیر».

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم نا)، آیت‌الله محمد جواد فاضل لنکرانی امشب در دیدار با جمعی از زائران حضرت معصومه(س) با اشاره به زیارت‌نامه بانوی کرامت بیان کرد: این زیارت‌نامه از جانب حضرت امام رضا(ع) است و در میان امامزادگان تنها زیارت‌نامه است که از جانب امام معصوم وارد شده است.

وی با اشاره جمله «یا فاطمة اشفعی لی فی الجنة» بیان کرد: این جمله بیانگر مقام شفات حضرت معصومه است و چنین تعبیراتی درباره حضرت معصومه بسیار است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) گفت: ایشان می‌فرمایند هر کس که حضرت معصومه(س)‌را در قم زیارت کند اهل بهشت می‌شود.

وی با اشاره به سخن امام جواد(ع) که فرمودند «من زار عمّتی بقم فله الجنّه» گفت: زیارت حرم بانوی کرامت یکی از توفیقات بزرگی است که هر روز برای ما حاصل است و آثار فراوان دنیوی و اخروی دارد. حتی این تعبیر از امام رضا (ع) وارد شده که «من زارها کمن زارنی» یعنی کسی که این بانو را زیارت کند، مثل این است که مرا زیارت کرده است.

آیت‌الله فاضل لنکرانی خاطرنشان کرد: تمام روایات بسیار مهم که در ثواب زیارت حضرت رضا(ع) وارد شده، همه بر زیارت حضرت معصومه(س) مترتب بوده است و در جای خود روشن است که ائمه اطهار هیچ گاه در مقام مبالغه و زیاده‌گویی نبودند.

وی بیان کرد: زیارت حضرت معصومه (س) از زیارات مأثوره‌ای است که از امام هشتم (ع) رسیده است و تعابیر بسیار بالایی در این زیارت معتبر وارد شده است.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به عبارت «فإنّ لک عند الله شأناً من الشأن» اظهار کرد: این تعبیر عظمت زیادی را برای حضرت معصومه بیان می‌کند و از مواقعی است که انسان با ارتباط با آن می‌تواند عاقبت به خیری خودش را تضمین کند، زیارت حضرت معصومه (س) است.

وی بیان کرد: اینکه ملا‌صدرا از کهک برمی‌خیزد و کنار قبر حضرت معصومه (س) می‌آید و مشکلات غامض فلسفی را از حضرت استمداد می‌کند تا حلّ شود، امر خیلی روشنی است. از اینجا می‌توان گفت وهابیت که با اساس اسلام و عقل مخالف هستند، باید بفهمند توسل، استمداد از قبور ائمه طاهرین و قبور علما مطلبی نیست که با آمدن شیعه به وجود آمده باشد، بلکه این قضیه‌ای است که در تاریخ نسبت به ارسطو نقل شده است.

آیت‌الله فاضل لنکرانی بیان کرد: پدرم می‌فرمود «آیه‌ شریفه تطهیر برای ما ابهاماتی داشت، به همین دلیل زمانی به حرم مشرف شدم و به حضرت معصومه(س) عرض کردم در این تشرف هیچ حاجتی ندارم جز این که کمکی کنید تا این آیه شریفه را بفهمیم و سئوالات ما در ارتباط با این آیه جواب داده شود. بعد از اینکه به منزل آمدم، از همان لحظه بعد از تشرف، نکات بسیار خوبی برای حل آن سؤالات در ذهنم خطور کرد و مجموعه‌ی آن کتابی شد به اسم آیة التطهیر».

وی با اشاره به اینکه این زیارت‌ها همه برای رسیدن به توحید است گفت: این مطلب را دشمنان شیعه نفهمیدند یا می‌فهمند اما برای لجاجتی که با شیعه دارند کتمان می‌کنند در حالی که زیارت راه توحید و بندگی خداست.
استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه راه تقویت توحید، توسل به این انوار مطهر است، گفت:

توحید، قبولی طاعات و عبادات، همه مرهون این بارگاه و عتبات عالیات و قبور ائمه معصومین(ع) است. ما در عالم چیزی بالاتر و با ارزش‌تر از توحید نداریم و راه تقویت توحید، توسل به این انوار مطهر است.

وی با اشاره با طرح این سئوال که چرا وهابیت و این گروه جنایت‌پیشه داعش تمام برنامه‌هایشان را تخریب عتبات و مراقد قرار داده‌اند، گفت: رؤسا و سرکردگان آنها فهمیدند که اینها مرکز توحید است، اگر به عقیده‌ باطل خودشان اینها مرکز شرک بود، باید مشرک‌پرور باشد و هرچه مشرک در دنیا زیاد بشود که به نفع آنها خواهد بود، اما فهمیدند اینها مراکز توحید است، اینها مراکز حرّیت و انسانیت است، مراکز دفاع از مظلوم است، مراکز مقابله با ظلم است. توحید که بیاید همه‌ اینها می‌آید، انسان موحد زیر بار ظالم نمی‌رود و خودش هم ظلم نمی‌کند، حق کسی را نمی‌خورد، اگر کسی حق دیگری را می‌خورد برای این است که توحید ندارد، فکر می‌کند کسی حسابرسی نمی‌کند و کسی نمی‌بیند.

آیت‌الله فاضل‌لنکرانی با اشاره به اینکه برای از بین بردن عظمت اسلام و مکتب شیعه توطئه‌های فراوانی وجود دارد بیان کرد: اگر بگوئیم امروز، در داخل و خارج، صدها برابر زمان امام خمینی(ره) برای از بین بردن انقلاب دسیسه می‌کنند، حرف درستی است بنا بر این یکی از وظایف ما طلبه‌ها دعا برای حفظ نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

 

منبع: فارس

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com