کد خبر ۳۴۰۶۰ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۱۷

مستمری خانواده های 2 نفر از جانباختگان قمی فاجعه منا توسط تامین اجتماعی استان برقرار شد

مدیرکل تامین اجتماعی استان از برقراری مستمری خانواده های 2 نفر از جانباختگان فاجعه منا در قم که تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی بودند خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم نا)، به نقل از روابط عمومی تامین اجتماعی قم،سید مجتبی موسوی با اعلام این خبر افزود:در پی بروز فاجعه منا،مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در دستوری،ادارات کل استانها را موظف کرد تا خارج از نوبت پرونده برقراری مستمری بیمه شدگان تحت پوشش سازمان بررسی و نسبت به برقراری مستمری خانواده ها اقدام شود.


وی خاطرنشان ساخت:در استان قم نیز این کار در اولویت رسیدگی قرار گرفت و پس از بررسی فنی خارج از نوبت،مستمری خانواده های مرحوم دکتر ناصر قربان نیا و  مرحوم مهدی خادم دزفولی برقرار گردید.


مدیرکل تامین اجتماعی قم تصریح کرد:مدت بیمه پردازی مرحوم دکتر ناصر قربان نیا 19 سال و مرحوم مهدی خادم دزفولی 21 سال بود و با توجه به مقررات بیمه ای نسبت به برقراری مستمری و پرداخت آن به خانواده های جانباختگان اقدام شد.


مرحوم دکتر ناصر قربان نیا معاون پژوهشی و مدیرگروه حقوق دانشگاه مفید قم از حقوقدانان برجسته کشور و قم می باشد که بارها به عنوان حقوقدان به کنفرانس های مختلف خارج از کشور اعزام و سخنرانی کرد.


مرحوم مهدی خادم دزفولی نیز از کارشناسان بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بود.


فاجعه منا همزمان با روز عید قربان حین رمی جمرات زائران و بر اثر سوء تدبیر مسئولان عربستانی رخ داد که در اثر این فاجعه 464 زائر ایرانی کشته شدند.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com