کد خبر ۳۴۰۶۲ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۳۰
معاون بین الملل حوزه:

همایش «حوزه و عرصه بین الملل» برگزار می شود

معاون بین الملل حوزه از برگزاری همایش «حوزه و عرصه بین الملل» در هفته جاری خبرداد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم نا)، حجت الاسلام والمسلمین  محمد حسن زمانی ، شب گذشته در دیدار اعضای ستاد برگزاری حوزه و عرصه بین الملل با آیت الله العظمی مکارم شیرازی گفت: زبان دانی امروز به یکی از ضرورت های مهم در تبلیغ دین اسلام مبدل شده است و در این زمینه نقش حوزه های علمیه در نهادینه این مساله بسیار مهم است.

وی افزود: امروز، دنیا، تشنه معارف اهل بیت(ع) است و اگر تلاش های نیروهای مبلغ شریعت دینی که حوزویان زبان دان است، نباشد دنیا همچنان در تاریکی و ضلالت به سرخواهد برد.

معاون بین الملل حوزه بیان کرد: در همین راستا ،حوزه علمیه قم و نهادهای فرهنگی و تبلیغی در سالهای اخیر با توجه به اهمیت و ضرورت توسعه معارف اهل بیت(ع) در سراسر جهان و حتی خنثی سازی تلاش های دشمنان اسلام در زمینه تخریب مبانی اصیل اسلامی برنامه های متعددی برگزار شده است.

وی گفت: از جمله مهمترین برنامه هایی که در این زمینه انجام شده است می توان به برگزاری همایش هایی با عنوان حوزه و عرصه بین الملل اشاره کرد که امسال شاهد سومین سال برگزاری این همایش خواهیم بود.

حجت الاسلام والمسلمین زمانی بیان کرد: سال گذشته همایش حوزه در عرصه بین الملل با عنوان و موضوع زباندانان حوزه با حضور 1200 حوزوی زبان دان از سراسر کشور و با پیام آیت الله العظمی مکارم شیرازی برگزار شد.

وی گفت: نهادهایی چون مرکز مدیریت حوزه، معاونت بین الملل حوزه، دفتر مقام معظم رهبری، سازمان فرهنگ و ارتباطات، مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، مجمع جهانی اهل بیت(ع) و.. در برگزاری این همایش مشارکت دارند.

وی اظهارکرد: این همایش امسال با محوریت نقش، جایگاه و رسالت حوزه در عرصه بین الملل با حضور نهادهای فعال کشور در زمینه تبلیغ و محیط بین الملل در روز پنجشنبه هفته جاری در مدرسه علمیه امام موسی کاظم(ع) برگزار می شود.

 

منبع: خبرگزاري حوزه

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com