کد خبر ۳۴۵۵۸ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۱۵

برگزاری همایش امنای امت با حضور آیت الله نوری همدانی/ تجلیل از آیات خزعلی، مشکینی و مهدوی کنی

مدیر حوزه های علمیه از برگزاری همایش امنای امت؛ تبیین جایگاه، وظایف و کارآمدی مجلس خبرگان رهبری خبر داد و گفت: در این مراسم از آیات خزعلی، مشکینی و مهدوی کنی تجلیل خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم نا)، آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری عصر روز یکشنبه 11 بهمن ماه در نشستی خبری در جمع خبرنگاران گفت: همایش امنای امت با هدف تبیین جایگاه، وظایف و کارآمدی مجلس خبرگان رهبری همچنین تجلیل از 14 نماینده فقید این مجلس در راس آنها آیات مشکینی و مهدوی کنی همچنین آیت الله خزعلی برگزار می شود.

وی ادامه داد: این همایش روز پنجشنبه 15 بهمن ماه در سالن قدس مجتمع آموزش عالی امام خمینی با سخنرانی آیت الله العظمی نوری همدانی از مراجع تقلید برگزار خواهد شد.

وی سخنرانی آیات محمد یزدی، رئیس خبرگان رهبری و هاشمی شاهرودی، نایب رئیس و رئیس دبیرخانه خبرگان را ازدیگر برنامه های این همایش برشمرد.

مدیر حوزه های علمیه تصریح کرد:  در این مراسم از دو کتاب «مجلس خبرگان؛ جایگاه، وظایف و کارآمدی» و «امنای امت» رونمایی می شود و در حاشیه این همایش نیز نمایشگاه آثار مرکز تحقیقات خبرگان ر هبری برپا می شود.

آیت الله حسینی بوشهری بیان کرد: مجلس خبرگان یکی از مهمترین نهادهای کشور است که مهمترین وظیفه آن نیز تعیین رهبری و نظارت بر استمرار شرایط رهبری در رهبر است و از جمله ویژگی های آن این است که ضوابط و مقرارت آن از سوی خود این مجلس تعیین می شود و از جایی به آن ابلاغ نمی شود.

وی اظهار کرد: این مجلس برای روز مبادا است همان طور که بعد از ارتحال امام رهبری را برگزید که روز به روز با گذشت زمان عظمت رهبری ایشان بیشتر نمودار می شود.

مدیر حوزه های علمیه با تاکید براینکه رسانه ها وظایف و کارآمدی مجلس خبرگان رهبری را باید برای مردم بیشتر تبیین کنند اظهار کرد: انتخاب اعضای این مجلس به صورت مستقیم با رای مردم صورت می گیرد و این اعضا رهبری را انتخاب می کنند که ضامن اسلامیت نظام است از این رو هر قدر مردم در انتخابات پیش رو پرشورتر حاضر شوند موجب تقویت نظام می شود و جمهوریت و اسلامیت تقویت می شود.

وی با بیان اینکه در این دروه مردم باید 88 نفر را برای این مجلس انتخاب کنند تاکید کرد: در دوره امام گروهی در صدد ایجاد فتنه بودند و مطرح می کردند که مجلس خبرگان برای تضعیف رهبری است اما امام موضع جدی علیه این حرف ها گرفتند و فرمودند این مجلس باعث تقویت جایگاه رهبری می شود.

 

منبع: ايسنا

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com