کد خبر ۳۴۰۹۲ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۱۴

آیت الله نوری همدانی: نظارت شورای نگهبان استصوابی است

آیت الله نوری همدانی رأی مردم را حق‌الناس عنوان کرد و با تأکید بر لزوم رعایت امانت در انتخابات افزود: نظر شورای نگهبان نظری استصوابی است و امانت را نمی‌توان به دست هر شخصی سپرد و هر فردی نمی‌تواند در انتخابات به عنوان داوطلب شرکت کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم نا)، آیت الله العظمی حسین نوری همدانی ظهر یکشنبه در دیدار اعضای ستاد انتخابات استان قم که در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد، اظهار داشت: خداوند را شاکریم که در کشور ایران نظامی ولایی حاکم است و قانون اساسی از قرآن و فرهنگ اهل بیت(ع) گرفته شده است.

وی با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی ایران در امتداد فرهنگ پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) به‌وجود آمده است، افزود: این نظام ریشه در دین و ایمان مردم دارد.

استاد سطوح عالی حوزه با بیان اینکه کارگزاران نظام اسلامی ایران با اخلاص و ایمان گام بر می‌دارند و در راه خدا و نظام ولایی فعالیت می‌کنند، افزود: از آنجایی که قم همیشه در بسیاری از امور پیشگام انتخابات بوده است امیدواریم انتخابات پیش رو نیز در شرایطی انجام شود که باعث سرافرازی نظام و اسلام باشد.

انسان با حرف زدن شناخته می‌شود
وی بیان کرد: در حدیثی نقل شده که انسان در زبان خود پنهان است بنابراین با حرف زدن شناخته می‌شود که این حدیث نشان دهنده اهمیت شناخت افراد از روی حرف‌هایشان است.

آیت الله نوری همدانی رأی مردم را حق‌الناس عنوان کرد و با تأکید بر لزوم رعایت امانت در انتخابات افزود: نظر شورای نگهبان نظری استصوابی است و امانت را نمی‌توان به دست هر شخصی سپرد و هر فردی نمی‌تواند در انتخابات به عنوان داوطلب شرکت کند.

وی بیان کرد: در هر مملکتی دستگاهی وجود دارد که به ارزیابی افرادی که می‌خواهند در انتخابات شرکت کنند، می‌پردازد و از همین رو کسی که معلومات، تقوا و بینش او پایین است نمی‌تواند در مجلس شورای اسلامی بنشیند که این اهمیت برای خبرگان بیشتر است.

این مفسر قرآن کریم بیان کرد: شورای نگهبان بر اساس قانون افراد را محک می‌زند تا کسانی که صلاحیت داشته باشد اجازه گام برداشتن در عرصه انتخابات را پیدا کنند و کسی که به عنوان مثال سابقه محکومیت دارد مسلما نمی‌تواند در انتخابات داوطلب شود.

لزوم بصیرت افزایی در جامعه
وی با تأکید بر لزوم بصیرت افزایی در جامعه، افزود: خداوند در قسمت‌های بسیاری از قرآن به داشتن بصیرت اشاره کرده است زیرا افراد بصیر و بیدار در دنیا راه درست را شناخته و در این مسیر گام بر می‌دارند.

آیت الله نوری همدانی بیان کرد: چالش‌های مختلفی از جمله وجود داعش، بوکوحرام و غیره بر سر راه شیعیان قرار دارد اما آن‌ها با قدم برداشتن در راه اهل بیت(ع) بر این چالش‌ها پیروز می‌شوند.

منبع: مهرنيوز

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com