کد خبر ۳۳۷۰۲ انتشار : ۱۴ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۳۸
مدیرعامل شرکت گاز قم:

۷۳۲ صنعت در استان قم تا پایان سال ۹۶ گازرسانی می‌شود

مدیرعامل شرکت گاز استان قم با اشاره به اینکه تا به امروز ۲۷۰۰ صنعت در استان قم گازرسانی شده‌اند از گازرسانی ۷۳۲ صنعت دیگر تا پایان سال ۹۶ خبر داد.

مدیرعامل شرکت گاز استان قم با اشاره به اینکه تا به امروز ۲۷۰۰ صنعت در استان قم گازرسانی شده‌اند از گازرسانی ۷۳۲ صنعت دیگر تا پایان سال ۹۶ خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم نا)، غلامرضا فرجی با اشاره به اینکه در راستای گازرسانی به صنایع استان قم 2700 صنعت را در این سالها گاز رسانی شده است، اظهار داشت: 732 صنعت دیگر هم تا پایان 96 باید گازرسانی می‌شود.

مدیرعامل شرکت گاز استان قم افزود: در محورهای صنعتی یا محورهای تولیدی دیگر از طریق بند «ق» بودجه و تبصره 12 قانون رفع موانع تولید گازرسانی می‌شود.

وی با بیان اینکه بالای 60 درصد صنایع استان قم تا به امروز گازرسانی شده‌اند، بیان کرد: برخی از شهرک‌های صنعتی هم محدودیت مصرف دارد که یا باید ظرفیت ایستگاه‌هایشان شکوهیه، محمود آباد، شهرک صنعتی سلفچگان افزایش یابد و یا خطوط تغذیه احداث شود.

فرجی با بیان اینکه گازرسانی به این صنایع حدود 15 میلیارد تومان هزینه دارد، عنوان کرد: اگر این هزینه هم در برنامه گازرسانی روستاها گنجانده شود می‌توان راه‌های خوبی را رفت.

مدیرعامل شرکت گاز استان قم با اشاره به اینکه استفاده از سوخت‌های مایع برای کشور سه ضرر دارد، تصریح کرد: این سوخت‌ها هم محیط را آلوده می‌کند، کیفیت تولید کارخانجات را پایین می‌آورد و استفاده بهینه از سرمایه‌های ملی نمی‌شود.

وی افزود: در استفاده از گاز مایع به جایی استفاده از گازی که می‌توان راحت در خطوط انتقال ارئه دهیم به از سوخت مایع استفاده می‌کنیم که باید با تانکر حمل شود و ممکن است مشکلات و خطراتی را هم به‌همراه داشته باشد.

فرجی بیان کرد: از طرف وزات‌خانه ابلاغ شده که تا نیمه‌اول سال 96 تمام روستاها گازرسانی شود، در واقع انقلاب گازرسانی در رابطه با روستا و شهرهای کوچک در حال اتفاق است و امروز بحث کلان ما دراستان قم گازرسانی روستاها و صنایع است که به دنبال اجرای آن هستیم و تا پایان سال 96 به انجام می‌شود.

 

منبع: تسنيم

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com