کد خبر ۳۴۰۹۹ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۱۱
شهردار قم مطرح كرد:

بودجه ۳ هزار و ۴۲۵ ميلياردي جهت اتمام پروژه‌هاي نيمه‌تمام شهرداري

دكتر سقائيان نژاد شهردار قم گفت: براي اتمام پروژ‌ هاي اولويت‌دار شهر قم نيازمند ۳ هزار و ۴۲۵ ميليارد تومان بودجه هستيم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم نا) به نقل از اداره كل روابط عمومي و بين الملل شهرداري قم، دكتر سقاييان نژاد شامگاه يكشنبه در صد و شصت و چهارمين جلسه علني و رسمي شوراي اسلامي شهر قم كه با حضور استاندار، فرماندار و معاون استاندار قم برگزار شد در سخناني اظهار كرد: با توجه به اينكه استان قم تك شهرستاني است اگر مديريت شهر موفق باشد، استاندار موفق خواهد بود.

وي با بيان اينكه شهرها درآمد پايدار ندارند، خاطرنشان كرد: ۷۰ درصد بودجه شهرداري وابسته به تراكم است و وقتي يك خشكسالي به وجود مي‌آيد شهر به عنوان يك موجود زنده پژمرده مي‌شود.

شهردار قم با اشاره به اينكه بايد براي شهرها درآمد پايدار تعريف شود، ابراز كرد: بهاي خدماتي كه مديريت شهري در ابعاد مختلف ارائه مي‌دهد مشخص نيست؛ اگر بهاي خدمات روشن شود مقداري مشكلات برطرف مي‌شود.

وي با بيان اينكه بايد در شهر برنامه‌ريزي باشد، افزود: اگر در شهري برنامه‌ريزي نباشد قاعدتاً كار موازي انجام خواهد شد و مشكلاتي مختلفي رخ خواهد داد.

سقاييان نژاد بودجه نقدي سال ۹۳ شهرداري قم ۳۲۵ ميليارد تومان و بودجه غير نقدي را ۲۲۱ ميليارد اعلام كرد و گفت: ما به صورت واقع‌بينانه در سال ۲۷۰ ميليارد هزينه در شهر داريم.

وي با اشاره به پيش‌بيني ۱۴ پروژه در شهر به عنوان اولويت گفت: اگر اين پروژه‌ها بخواهد تمام شود امروز ۳ هزار و ۴۲۵ ميليارد تومان پول نياز داريم كه ۲۵۰ ميليارد آن به مترو و منوريل اختصاص دارد.

شهردار قم با بيان اينكه ما در قم دچار بحران هستيم، ابراز داشت: شهرداري قم هزار و ۷۳۰ ميليارد بدهي‌هاي انباشته و بدهي به پيمانكاران دارد كه سود اين پول ۴۵۰ ميليارد در سال است.

وي با تأكيد بر لزوم برنامه‌ريزي براي عبور از بحران گفت: ما با انگيزه و اميد و با حمايت شوراي شهر وارد شديم و مي‌توانيم از اين بحران عبور كنيم.

سقاييان نژاد با بيان اينكه ۳۰۰ ليتر آب در ثانيه از آب شرب براي فضاي سبز استفاده مي‌كرديم كه آن‌ را قطع كرديم، اظهار كرد: ما براي اين كار تقاضاي چاه كرديم اما چهار پنج ماه در كوچه پس كوچه‌هاي چاه مانده‌ايم.

وي سرانه فضاي سبز در داخل شهر را ۲ و نيم متر اعلام كرد و گفت: با وضعيت خشك و اقليمي كه قم دارد ما بايد اين مقدار را افزايش دهيم.

شهردار قم حجم بالاي بدهي‌ها، هزينه تأمين مالي سنگين تسهيلات دريافتي، افت شديد درآمد سالانه شهرداري‌ها، وجود هزار و ۷۰۰ هكتار بافت فرسوده و حجم بالاي پروژه‌هاي عمراني را از جمله چالش‌هاي شهرداري ذكر كرد.

وي با بيان اينكه ۶۵۰ تن در روز زباله در قم دفع مي‌شود، ابراز كرد: با همكاري هم مي‌توانيم با استفاده از سرمايه‌گذاري بيروني از اين طلاي كثيف بهره‌برداري اقتصادي كنيم.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com