کد خبر ۳۵۶۴۱ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۴۷

انتقاد شهردار از دفن زباله و حجم بالاي واردات كود

شهردار قم گفت: صحبت از اقتصاد مقاومتي مي‌كنيم و استفاده صحيح از زباله و توجه به مقوله بازيافت مصداق عيني در اين بخش است؛ وقتي كه مي‌توانيم كه زباله را به ورمي كمپوست تبديل كنيم چرا بايد حجم بالايي واردات كود داشته باشيم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم نا) به نقل از اداره كل روابط و بين الملل شهرداري قم، دكترسقائيان‌نژاد با اشاره به ضرورت توجه به مقوله بازيافت زباله اظهار كرد: در شرايط كنوني در جمع آوري زباله تفكيك از مبدا نداريم و تمام زباله‌هايي كه قابليت بازيافت دارد را هدر مي‌دهيم و طلاي كثيف را خاك مي‌كنيم.

وي گفت: عدم شناخت نسبت به اهميت استفاده اصولي از پسماند موجب شده است موادي كه مي‌توانيم در بخش‌هاي مختلف از آن استفاده كنيم را دفن كرده و با اين اقدام به طبيعت خسارت بسياري وارد مي‌كنيم.

شهردار قم با بيان اينكه شهرداري و مردم مانند آب و ماهي هستند و ما زنده به مشاركت مردم هستيم گفت: شهرداري تنها ارگاني است كه تمام بودجه خود را از مردم دريافت مي‌كنند وقتي كه مردم پول شهرداري‌ها را مي‌دهند و شهر براي مردم مهيا مي‌شود اگر خودشان نظارت و مشاركت نداشته باشند با مشكل مواجه شويم.

وي با اشاره به اينكه در پرديسان اعلام كرديم كه يك شب درميان زباله را جمع آوري كنيم، گفت: صحبت از اقتصاد مقاومتي مي‌كنيم و استفاده صحيح از زباله و توجه به مقوله بازيافت مصداق عيني در اين بخش است؛ وقتي كه مي‌توانيم كه زباله را به ورمي كمپوست تبديل كنيم چرا بايد حجم بالايي واردات كود داشته باشيم.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com