کد خبر ۳۴۱۲۱ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۱۹
دبیر انجمن مدیریت اسلامی حوزه:

برگزاري نشست «ارائه الگوی برنامه استراتژیک در سازمان‌های حوزوی» در قم

دبیر انجمن مدیریت اسلامی حوزه از نشست تخصصی «ارائه الگویی برای برنامه استراتژیک در سازمان‌های حوزوی» در قم خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم نا)، غلامرضا مظلومی امروز با اشاره به تاسیس انجمن مدیریت اسلامی در سال 83 اظهار کرد: زمان چندانی از ورود علم مدیریت به کشور نگذشته، بنا بر این ظرفیت پژوهش‌های بومی مدیریت وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: این انجمن تعمیق و توسعه مباحث مدیریت و سازمان در حوزه‌ها و سامان‌بخشی به امور آموزشی و پژوهشی را پیگیری می‌کند.

دبیر انجمن مدیریت اسلامی حوزه با بیان اینکه 110 نفر در انجمن مدیریت اسلامی عضویت دارند که اکثر آنها دارای مدرک کارشناسی ارشد و دکترای مدیریت هستند، گفت:‌ تقویت و گسترش نظریه‌پردازی، پرسشگری، آزاداندیشی، نقد و مناظره مبتنی بر آموزه‌های اسلامی، ارتقای شان و منزلت علمی و معنوی پژوهشگران و استادان از فعالیت‌های دیگر انجمن است.

وی خاطرنشان کرد: بهره‌برداری بهینه از ظرفیت‌های تخصصی موجود، تقویت ارتباط بین عالمان برجسته و فضلای حوزه، صیانت از سنت حوزوی در عرصه مدیریت اسلامی و شناسایی استعدادها و ذخایر حوزوی از اهداف دیگر انجمن است.

مظلومی عنوان کرد: سلسله نشست‌های انجمن در قالب دو جلد کتاب ویراستاری و در اختیار پژوهشگران مدیریت قرار داده شده و کارگاه‌های اصول و مبانی مدیریت برگزار شده و طرح پژوهشی نیازسنجی مدیریت اسلامی در حال اجرا است.

وی با اشاره به دیگر فعالیت‌های انجمن مدیریت اسلامی گفت: کارگاه‌های مختلف به سفارش مراکز حوزوی و دانشگاهی یا وزارتخانه‌ها برگزار می‌شود و با مراکزی مانند پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و گروه مدیریت موسسه امام خمینی همکاری داشتیم.

دبیر انجمن مدیریت اسلامی حوزه نشست‌های انجمن‌ مدیریت اسلامی را مورد توجه قرار داد و افزود: بررسی عملکرد کارگروه مدیریت و شورای تحول و ارتقای علوم انسانی شورای عالی انقلاب فرهنگی نشست پیشین انجمن بود؛ نشست نقد کتاب فرهنگ سازمانی مبتنی بر آموزه‌های اسلامی از نشست‌های دیگر است.

وی از برگزاری نشست تخصصی «ارائه الگویی برای برنامه استراتژیک در سازمان‌های حوزوی» خبر داد و افزود: این نشست با حضور حسین پرکان مدیرکل برنامه‌ریزی و بودجه و ارزیابی دفتر تبلیغات اسلامی به عنوان سخنران و محمدرضا احمدی عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق(ع) به عنوان ناقد برگزار می‌شود.

مظلومی یادآور شد: نشست تخصصی «ارائه الگویی برای برنامه استراتژیک در سازمان‌های حوزوی» امروز از ساعت 19 در ساختمان انجمن‌های علمی حوزه واقع در بلوار جمهوری، کوچه دو، فرعی اول سمت چپ برگزار می‌شود.

 

منبع: فارس

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com