کد خبر ۳۴۷۵۵ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۱۹

نشست تخصصي اسلام شناسي و شيعه شناسي درمراكز علمي و دانشگاههاي غرب قبل و بعد از انقلاب اسلامي

در اين نشست رئيس موسسه شيعه شناسي ضمن تفكيك دو مبحث شيعه شناسي و تشيع شناسي، در سه بخش به معرفي اسلام شناسان مطرح در قبل و بعد از انقلاب و معرفي آثار آنان و نيز مراكز اسلام شناسي و شيعه شناسي در جهان غرب پرداخت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم نا) به نقل از روابط عمومي اداره كل پژوهش هاي اسلامي رسانه، همزمان با دهه مبارك فجر جلسه اي تحت عنوان «گزارشي از مطالعه اسلام شناسي و شيعه شناسي درمراكز علمي و دانشگاههاي غرب قبل و بعد از انقلاب اسلامي» با حضور مديران و پژوهشگران اداره كل پژوهش هاي اسلامي برگزار شد.

 

در اين نشست حجت الاسلام والمسلمين دكتر تقي زاده داوري رئيس موسسه شيعه شناسي ضمن تفكيك دو مبحث شيعه شناسي و تشيع شناسي، در سه بخش به معرفي اسلام شناسان مطرح در قبل و بعد از انقلاب و معرفي آثار آنان و نيز مراكز اسلام شناسي و شيعه شناسي در جهان غرب پرداخت.


ايشان رويكرد استعماري محسوس (به طور غالب)، بهره گيري از استادان بهايي، يهودي و مسيحي، بهره گيري از منابع اهل سنت در مطالعه تشيع و ورود به حيطه شيعه شناسي از طريق زبان را از مهم ترين ويژگي هاي مطالعات اسلامي در دپارتمان هاي شرق شناسي غرب خواند.


رييس مركز شيعه شناسي تخصصي شدن مطالعات اسلامي و شيعه شناسي، به پشت صحنه رفتن و نامحسوس شدن انگيزه هاي استعماري، استفاده از دانشمندان مسلمان و شيعه در تدريس دروس و تدوين مقالات، گسترش اسلام هراسي، شيعه هراسي و ايران هراسي در مغرب زمين توسط مستشرقان و سياستمداران را رويكرد جديد در مطالعات اسلام شناسي و شيعه شناسي دانست.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com