کد خبر ۳۴۱۲۳ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۳۰
صبح امروز:

بالگرد اورژانس قم نجات بخش فرد مسموم شد

معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی قم گفت: ساعت 9:06 امروز، مسمومیت آقاي 23 ساله در یکی از کارخانه های شهرک صنعتی سلفچگان گزارش شد که با توجه به وخامت حال فرد مذکور، بالگرد اورژانس برای انتقال وی به پرواز درآمد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم نا)، مهدی فراهانی افزود: ساعت 9:06 امروز، در تماسی با مرکز اورژانس 115 مسمومیت آقاي 23 ساله در یکی از کارخانه های شهرک صنعتی سلفچگان گزارش شد که با توجه به وخامت حال فرد مذکور، بالگرد اورژانس برای انتقال وی به پرواز درآمد.


منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان قم در 50 کیلومتری مرکز شهر قم قرار دارد.


وی اضافه کرد: این فرد به علت استنشاق گازهای سمی از جمله منوکسیدکربن دچار مسمومیت شده بود که با حضور و تلاش های به موقع کارشناسان اورژانس و اعزام بالگرد، از خطر مرگ نجات پیدا کرد.


به گفته وی، این فرد در حال حاضر در بیمارستان شهید بهشتی بستری و تحت مراقبت است.


به گفته فراهانی، بالگرد اورژانس 115 قم از زمان افتتاح (اواخر مردادماه 1393) تاکنون، با انجام 182 پرواز، 382 تن شامل 358 مجروح تصادفات و 24 بیمار از جمله بیماران قلبی عروقی، سکته مغزی و سوختگی را به مراکز درمانی قم منتقل کرده است.


وی با اشاره به حادثه مسمومیت با گاز منوکسیدکربن، بیان کرد: عصر روز جمعه، 25 دیماه جاری، آقایی حدود 60 ساله در دهستان قاهان قم بر اثر مسمومیت با گاز منوکسید کربن به علت خروج لوله آبگرمکن از محل اصلی، جان خود را از دست داد.


دهستان قاهان از توابع بخش خلجستان در استان قم است که با مرکز شهر قم حدود 75 کیلومتر فاصله دارد.


از شروع فصل سرما تاکنون، شش تن به دلیل مسمویت با گاز منوکسید کربن در استان قم فوت کرده اند و 46 تن دچار کاهش سطح هوشیاری با درجات مختلف(از درمان سرپایی در محل تا بستری در بخش ویژه مراکز درمانی) شدند.

 

منبع: ايرنا

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com