کد خبر ۳۴۰۳۱ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۰۱
جهت ارائه گزارش صورت گرفت:

حضور استاندار در جلسه جامعه ي مدرسين حوزه ي علميه قم

سيد مهدي صادقي با حضور در جلسه ي جامعه ي مدرسين حوزه ي علميه قم، گزارشي از فعاليت ها و اقدامات و همچنين وضعيت استان قم ارائه نمود. پروژه ملي انتقال آب به قم، قطار سريع السير تهران-قم-اصفهان و... از مواردي بود كه استاندار راجع به آن به ارائه گزارش پرداخت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم نا)، به نقل از روابط عمومي استانداري قم، سيد مهدي صادقي استاندار قم با حضور در جلسه ي جامعه ي مدرسين حوزه ي علميه قم، گزارشي از فعاليت ها و اقدامات و همچنين وضعيت استان قم در حوزه هاي مختلف سياسي، فرهنگي و اقتصادي ارائه نمود.


وي با اشاره به تصويب اجراي پروژه قطار سريع السير تهران- قم- اصفهان در سفر رئيس جمهور به قم افزود: در تلاش هستيم تا با تخصيص اعتبارات لازم زمينه ي برخورداري شهروندان قم و زائرين از اين پروژه مهم ريلي را فراهم كنيم.


نماينده عالي دولت در استان پتاسيل هاي زيارتي و گردشگري قم را مورد توجه قرار داد و تصريح كرد: زيرساخت هاي ضعيف قم در بخش گردشگري موجب شده است تا نتوانيم از اين ظرفيت ها بهره برداري لازم را داشته باشيم.


صادقي با اشاره به روند پيشرفت پروژه ي ملي انتقال آب به قم و فازهاي تكميلي اين طرح خاطرنشان كرد: تكميل آب بند سد كوچري موجب افزايش ذخاير آب استان به 110 ميليون متر خواهد شد.


استاندار قم پروژه ي تصفيه خانه ي فاضلاب قم ‌را از ديگر طرح هاي مهم استان و پيشرفته ترين تصفيه خانه ي فاضلاب كشور عنوان و اضافه كرد: اين طرح تاكنون بيش از 97 درصد پيشرفت داشته است و بزودي افتتاح خواهد شد.


وي پايين بودن سرانه ي توليد در قم نسبت به كشور را از ديگر دغدغه هاي مسئولين استان برشمرد و ادامه داد: در تلاش هستيم تا با استفاده از منابع و حمايت هاي بانكي اين معضل مهم را حل كنيم.


نماينده عالي دولت در استان با اشاره به توانمندي هاي قم در زمينه ي انتشارات كتاب و زيرساخت هاي فناوري و اختصاص دو شهرك براي چاپ و نشر و فناوري اطلاعات خاطرنشان كرد: در صورت سرمايه گذاري در بخش محتوا، علاوه بر تاثيرگذاري فرهنگي مي توانيم ارزش فزوده ي خوبي نيز ايجاد كنيم.


نماينده عالي دولت در استان همچنين منطقه اقتصادي سلفچگان را ظرفيتي ويژه براي قم معرفي كرد و با اشاره به كارهاي انجام شده در جهت رونق اين منطقه خاطرنشان كرد: اتصال خط آهن سراسري به اين منطقه از جمله كارهاي مهمي است كه در حال پيگيري آن هستيم.


استاندار قم در ادامه وجود 2000 هكتار بافت فرسوده در قم و اقامت حدود250 هزار شهروند در اين محدوده، مسئله ي ايمني بافت فرسوده در مقابل بلاياي طبيعي خصوصا زلزله را يكي از دغدغه هاي مهم خود عنوان و تصريح كرد: در تلاش هستيم تا با جذب سرمايه گذاران بخش خصوصي اين مشكل مهم را مرتفع نماييم.


استاندار قم مشكل فضاي سبز قم و آلودگي ناشي از ريزگردها را مورد توجه قرار داد و افزود: كمربند 2000 هكتاري فضاي سبز از جمله برنامه هايي است كه در حل اين مشكل بسيار موثر خواهد بود.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com