کد خبر ۳۴۱۴۷ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۴۱
مسئول بخش نابینایان کتابخانه آیت الله خامنه‌ای:

۳۶۰۰ کتاب با خط بریل در قم نگهداری می‌شود

مسئول بخش نابینایان کتابخانه آیت الله العظمی خامنه‌ای از وجود سه هزار و ۶۰۰ کتاب با خط بریل در این کتابخانه خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم نا)،حسن عبدلی با بیان اینکه نزدیک به سه هزار و ۶۰۰ نسخه کتاب با خط بریل و پنج هزار عنوان کتاب گویا در موضوعات مختلف در کتابخانه آیت الله العظمی خامنه‌ای قم وجود دارد، گفت: خدماتی از قبیل گویا کردن جزوات، گویا کردن کتاب، تولید کتاب بریل، تولید کتاب گویا، چاپخانه بریل و غیره در بخش نابینایان ارائه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه کتابخانه آیت الله خامنه‌ای تنها مرکز دارای بخش ویژه کودکان است، افزود: در بخش کودکان ۴۰۰ عنوان کتاب به خط بریل نگهداری می‌شود.

مسئول بخش نابینایان کتابخانه آیت الله خامنه‌ای قم در ادامه افزود: هفت کتاب تصویر برجسته در بخش نابینایان این مرکز تولید شده است.

وی با اشاره به تولید نقشه ایران به صورت برجسته افزود: دوره آموزشی خط بریل در کتابخانه آیت الله خامنه‌ای برای افراد نابینا برگزار می‌شود.

وی از عضویت ۴۰۰ نابینا و کم بینا در این کتابخانه خبر داد و گفت: ۵۲ کودک نابینا و کم بینا در بخش نابینایان کتابخانه آیت الله خامنه‌ای عضویت دارند.

عبدلی با اشاره به اجرای طرح دیدار با دوست همراه یار مهربان افزود: در این طرح کتابداران این بخش در مدارس کتاب به دانش آموزان نابینا امانت می‌دهند.

 

منبع: مهرنيوز

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com