کد خبر ۳۸۵۲۵ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۰۰
آیت‌الله کعبی:

یمن خط اول مقاومت بر ضد آمریکا است

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: یمن اکنون خط اول مقاومت بر ضد آمریکا، صهیونیستم و مزدور بزرگ آن‌ها در منطقه یعنی آل سعود است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ،آیت‌الله عباس کعبی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، با اشاره به موقعیت استراتژیک یمن اظهار کرد: این کشور اکنون خط اول مقاومت بر ضد آمریکا، صهیونیستم و مزدور بزرگ آن‌ها در منطقه یعنی آل سعود است، با وجود تمام حملات رژیم سعودی به یمن و جنایت‌های این رژیم، اما ملت مظلوم یمن به مقاومت خود در برابر رژیم سعودی ادامه می‌دهند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: با طولانی شدن مقاومت مردم یمن، ما شاهد رونمایی از موشک‌های بالستیک و راهبردی این کشور هستیم و برد موشک‌های یمنی حتی به شهر طایف و شهر ریاض هم می‌رسد، از آن‌سو هم شاهد پرتاب موشک از یمن به ناو نظامی امارات بودیم.

وی در خصوص توان نظامی یمن تصریح کرد: رونمایی این کشور از موشک‌های راهبردی نشان می‌دهد که مقاومت یمن توان گسترش ضربات نظامی خود را دارد و مناطق راهبردی عربستان از جمله پایتخت این کشور در تیررس موشک‌های یمنی‌ها قرار دارد، اما متأسفانه آل سعود از صبر استراتژیک یمنی‌ها سوءاستفاده کرد و جنایت اخیر را در بمباران مجلس عزاداری در صنعا مرتکب شد و صدها شهروند یمنی را شهید و مجروح کرد.

آیت‌الله کعبی با اشاره به تبعات جنایت اخیر آل سعود اظهار کرد: ارتکاب چنین جنایت‌های وحشیانه‌ای از سوی آل سعود به نابودی آن‌ها و گسترش موشک‌های بالستیکی یمنی‌ها منجر می‌شود، مقاومت یمن قدرت مقابله موشکی را در برابر آل سعود دارد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: آل سعود در آینده ضربه سنگینی را بابت ارتکاب چنین جنایت‌های وحشیانه‌ای در یمن خواهد خورد، مقاومت مردم یمن در برابر آل سود مقدمه‌ای برای تحولات بزرگ در منطقه و بسترسازی برای مقاومت‌های دیگر است.

وی در خصوص نقش آمریکا در جنگ یمن تصریح کرد: حمله آل سعود به یمن با چراغ سبز آمریکا صورت گرفت، اما اکنون آمریکا می‌بیند که آل سعود در یمن شکست‌های بزرگی را متحمل شده است و به همین دلیل آمریکا سخن از دخالت نظامی در یمن می‌زند.

عضو جامعه مدرسین در پایان خاطرنشان کرد: قلعه مقاومت یمن مستحکم‌تر از آن است که دخالت نظامی آمریکا در یمن آن را از بین ببرد، آمریکا در خلیج‌فارس، دریای عرب و دریای مدیترانه شکست خواهد خورد.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com