کد خبر ۳۴۲۱۵ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۰۸
امام جمعه قم تأكيد كرد:

لزوم عدم رجوع به پول‌هاي مشكوك در ادارات براي رفع مشكلات

آيت‌الله سيد محمد سعيدي در ديدار با شهردار قم لزوم عدم رجوع به پول‌هاي مشكوك در ادارات براي رفع مشكلات را مورد تأكيد قرارداد و گفت: همواره نسبت به سرمايه‌اي كه براي شهر جذب مي‌كنيد حساس باشيد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم نا) به نقل از اداره كل روابط عمومي و بين الملل شهرداري قم، آيت‌الله سيد محمد سعيدي با تأكيد بر اهميت همدلي و همراهي دستگاه‌ها در امور خدمت‌رساني به مردم اظهار كرد: هر دستگاهي در شهر بايد با اقتدار نسبت به خدمت به مردم اقدام كند، اما متأسفانه يكي از معضلات مهم در برخي شهرها دخالت‌هاي بي‌دليل و بي توجيه در كار يكديگر در حدود و شرح وظايف است.

امام‌جمعه قم به‌ضرورت حساسيت دستگاه‌هاي مختلف نسبت به مشكلات و مسائل مجموعه‌هاي ديگر اشاره و ابراز كرد: هر دستگاه نبايد به دنبال رفع مشكلات شخصي خود باشد و بايد دقت كنيم با رفع مشكل خود مشكلي براي ديگران ايجاد نكنيم.

وي تصريح كرد: هر دستگاهي بايد آنچه در حوزه وظايفش است محكم بر عهده گرفته و انجام دهد و همچنين تلخ و شيرين كار را به جان بخرد.

توليت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) در ادامه سخنان خود با تأكيد بر اينكه جذب اقلام و سرمايه‌ها در حوزه‌هاي شرعي، فقهي و مصرفي بررسي شود، خاطرنشان كرد: سرمايه‌هايي كه براي موارد مختلف جذب مي‌شود بايد مشخص باشد كه به نفع شهر مي باشد يا خير.

وي بيان كرد: ما نمي‌توانيم همانند برخي كشورها كه منبع و مقصد پول و سرمايه مي باشد عمل كنيم.

آيت‌الله سعيدي بر اهميت بررسي وضعيت سرمايه‌هايي كه قرار است براي شهر جذب شود تأكيد كرد و افزود: بايد حتماً مراجع تقليد در مورد سرمايه‌هايي كه جذب مي‌شود نظر بدهند، تا مشخص شود كه گرفتن پولي كه بازدهي براي مجموعه ندارد اشكال شرعي دارد يا خير.

وي لزوم عدم رجوع به پول‌هاي مشكوك در ادارات براي رفع مشكلات را مورد تأكيد قرارداد و گفت: همواره نسبت به سرمايه‌اي كه براي شهر جذب مي‌كنيد حساس باشيد.

وي با تأكيد بر ضرورت به‌كارگيري افراد متخصص در جايگاه‌هاي مختلف گفت: هر كار و دستگاهي متخصص خود را مي‌خواهد و بايد در نظر داشت كه تدين شرط لازم براي به‌كارگيري افراد است اما تخصص هم بايد موردتوجه باشد.

امام‌جمعه قم ضرورت توجه به اقدامات اساسي در شهر را يادآور شد و افزود: سعي كنيد از كارهاي عوام‌پسند صرف جلوگيري كنيد و به فكر رفع مشكلات و معضلات بنيادين و اساسي شهر باشيد.


وي بابيان اينكه زيباسازي شهر قم مهم است اما كارهاي اساسي فراموش نشود، خطاب به دكتر سقائيان نژاد و مديران شهرداري گفت: مردم از شما و همكارانتان راضي هستند و از نعمت‌هاي خدا اين است كه مردم سبك كاري شما را بپسندند چرا كه شخصي هستيد كه كارهاي اساسي و زيربنائي برايتان مهم است.

آيت‌الله سعيدي بر اهميت تقويت رابطه شهرداري و حوزه‌هاي علميه تأكيد كرد و افزود: سعي كنيد رابطي بين شهرداري و شخصيت‌هاي حوزوي و مراجع تقليد داشته باشيد تا نظرات بزرگان را به شما منتقل كند.

وي در پايان سخنان خود خاطرنشان كرد: قم حرم اهل‌بيت(س) است و خدمت به اين شهر نه‌تنها در كل كشور بلكه در جهان بازتاب دارد.

 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com