کد خبر ۳۴۲۴۱ انتشار : ۱ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۲۵
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم مطرح کرد

آموزش یک‌هزار مهندس بخش کشاورزی به جای 16 هزار بهره‌بردار

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم گفت: معتقدیم به‌ جای اینکه 16 هزار بهره‌بردار بخش کشاورزی را در قم آموزش دهیم می‌توانیم با آموزش یک‌هزار کارشناس نظام‌ مهندسی به اهداف موردنظر خود برسیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم نا) به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قم، محمدرضا طلایی در جلسه شورای مرکزی سازمان نظام‌ مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی که به میزبانی قم برگزار شد، اظهار کرد: آموزش یکی از مهم‌ترین ارکان در توسعه بخش کشاورزی است و در همین راستا سازمان نظام‌ مهندسی و منابع طبیعی به‌ عنوان متولی فارغ‌التحصیلان در کشور و استان در این زمینه گام‌های مهمی را برداشته است.

وی افزود: مجموعه سازمان نظام‌ مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی ظرفیت بالایی است که می‌تواند به بالا بردن بهره‌وری در بخش کشاورزی کمک شایانی داشته باشد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم با تأکید بر توانمند شدن کارشناسان بخش کشاورزی خاطرنشان کرد: در استان قم 150 میلیون تومان از اعتبارات ترویج را برای آموزش فارغ‌التحصیلان در اختیار نظام‌ مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی گذاشته‌ایم و معتقدیم به‌ جای اینکه 16 هزار بهره‌بردار بخش کشاورزی در قم را آموزش دهیم می‌توانیم با آموزش یک‌هزار کارشناس نظام‌ مهندسی به اهداف موردنظر خود برسیم.

طلایی در بخش دیگری از سخنان به تشریح وضعیت بخش کشاورزی قم پرداخت و ادامه داد: کل سطح اراضی کشاورزی استان 100 هزار هکتار است و در این زمینه شاید سطح قابل‌ توجهی در کشور نداشته باشیم ولی عملکرد خوبی را ثبت کرده‌ایم.

وی اضافه کرد: استان قم در بخش دام و طیور وضعیت مناسبی دارد و در سطح کشور دارای رتبه‌های بالایی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم در ادامه سخنان خود به مهم‌ترین مشکل بخش کشاورزی استان اشاره کرد و گفت: بزرگ‌ترین چالش بخش کشاورزی قم کمبود آب بوده که دلیل عمده آن قطع حق آبه‌های استان است.

وی خاطرنشان کرد: ورودی آب استان قم 450 میلیون متر مکعب بوده که این میزان ورودی آب در دهه 70 به صفر رسیده است.

 

منبع: فارس

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com