کد خبر ۳۴۴۱۰ انتشار : ۷ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۲۰

مدیر حوزه های علمیه: طلبه ها باید پاسخگوی نیاز روز جامعه باشند

مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور گفت: طلبه ها باید به علم روز مجهز تا بتوانند پاسخگوی نیاز روز جامعه باشند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم نا)، آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری روز سه شنبه در دیدار مسئولان و طلبه های مدرسه علمیه امام صادق(ع) آبادان اظهار کرد: امروز در شرایط ویژه ای قرار داریم و آن زمانی که دغدغه یک طلبه به حجره، خانه و در نهایت مسجد محدود می شد، گذشته است.


وی با اشاره به نامه های رهبر معظم انقلاب به جوانان اروپا و آمریکا، گفت: معظم له با این نامه ها هم به جوانان غربی و هم به من و شما پیام داده اند تا در این راه با تلاش و کوشش بسیار حضور یافته و در این راه قدم برداریم.


وی با اشاره به این که امروز باید زمان خود را صرف دفاع از دین، امامت و ولایت کرد تا بتوان راه به جایی برد، افزود: مدیران حوزه باید کلاسهای منظمی برای پاسخ به شبهات وهابیت، مسیحیت و عرفان های نوظهور برای طلاب داشته باشند.


عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: طلبه ای مورد عنایت بزرگان و مردم قرار می گیرد که زبان خود را حفظ کرده، زمان خود را شناخته، راه مستقیم را انتخاب کرده و افراط و تفریط در کار او نباشد.


وی گفت: برخی به دنبال آنند که فضای جامعه دینی را به سمت دیگری بکشانند چرا که عارف به زمان خود نبوده و از علم خود استفاده نمی برند.


حسینی بوشهری اظهار کرد: امروز فضای جامعه بسیار پیچیده است و طلبه ها نیز با همین نرم افزارها، سخت افزارها و فضای مجازی سر و کار داشته و باید مراقب خود باشند چرا که در معرض آسیب هستند.


وی ابراز داشت: دین داری طلبه ها و عدم آلودگی آنان بسیار مهم است چراکه در فضای تهاجم فرهنگی قرار داریم و باید مراقب این فضا باشیم.


مدیر حوزه های علمیه با بیان اینکه امروز حوزه های علمیه بیش از گذشته به استاد اخلاق نیاز دارند، خاطرنشان کرد: مدیران مدارس علمیه نباید فقط به یک کلاس اخلاق اکتفا کنند بلکه استادان باید پیش از شروع درس روایتی اخلاقی برای طلاب قرائت کنند تا در آنان تاثیرگذار باشد.


معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تاکید بر مراقبت از اخلاق، گفت: مردم ما را زیر ذره بین قرار داده اند چراکه به برکت انقلاب اسلامی، حاکمیت در دست ماست و مشاهده می کنند که ما چه نوع رفتار و افعالی از خود ظهور و بروز می دهیم.


حسینی بوشهری اظهار داشت: امروز به برکت انقلاب، خون شهیدان و حرکت های شما دستاوردهای بسیار بزرگی داشته ایم که باید آن را حفظ نماییم.

 

منبع: مركز خبر حوزه

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com