کد خبر ۳۴۲۷۱ انتشار : ۳ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۲۲
مدیر کل ثبت احوال استان قم مطرح کرد:

حذف یارانه افراد بدون کارت ملی فوریت ندارد

مدیر کل ثبت احوال استان قم گفت: حذف یارانه افراد بدون کارت ملی فوریت ندارد و به نوعی اولتیماتومی است برای افرادی که بالای 15 سال هستند و تا به امروز کارت ملی دریافت نکرده اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم نا)، خلیل مرادی با اشاره به اینکه  افراد بالای 15 سال که فاقد هر گونه کارت ملی اعم از کارت ملی کاغذی یا هوشمند هستند باید هر چه زودتر جهت ثبت نام اقدام کنند،اظهار داشت:افراد بالای 18 سال هم که شناسنامه های آنها فاقد عکس است می بایست برای تعویض شناسنامه و عکس دار کردن آن اقدام کنند.

وی همچنین در ادامه با ارائه راه حلی برای کسانی که شناسنامه خود را مفقود کرده اند،گفت:

افرادی که شناسنامه خود را مفقود کرده اند می توانند جهت دریافت یک شناسنامه المثنی به دفاتر پیشخوان دارای مجوز از ثبت احوال استان مراجعه کنند تا در روز انتخابات از اخذ رای آنها ممانعت به عمل نیاید.

مرادی ادامه داد:سامانه www.ncr.ir برای کار پیش ثبت نام کارت ملی هوشمند در اختیار هموطنان و همشهریان است تا برای تعویض کارت ملی خود اقدام کنند.

وی همچنین موضوع حذف یارانه افراد فاقد کارت ملی را مورد توجه قرار داد و ابرازداشت:حذف یارانه افراد بدون کارت ملی خیلی فوریت ندارد و به نوعی اولتیماتومی است برای افرادی که بالای 15 سال هستند و تا به امروز کارت ملی دریافت نکرده اند.

مدیر کل ثبت احوال استان قم  با بیان اینکه افراد زیر 15 سال نیازی به کارت ملی ندارند،عنوان کرد:زمانی که 15 سال فرد به پایان می رسد باید دو موضوع را بداند یکی اینکه هر چه سریعتر کارت ملی دریافت کند و دیگری هم اینکه شناسنامه خود را عکس دار کند.

وی در ادامه به روند صدور کارت ملی هوشمند اشاره و کرد و گفت:افراد با ورود به سایت پیش ثبت نام می کنند و پس از آن باید اثر انگشت بدهند  تا در خواست آنها کامل ثبت شود،پس از این کارت ملی در تهران صادر می شود و به محض اینکه به ثبت احوال قم برسد پیامکی به فرد ارسال می شود تا فرایند دریافت را شروع کند و فرد به محض دریافت این پیامک باید به ثبت احوال در خیابان ساحلی مراجعه کند وپس از گرفتن اثر انگشت کارت ملی فرد فعال می شود.

 

منبع: قم فردا

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com